«اولئانا» در تئاترشهر تبریز روی صحنه می‌رود

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «اولئانا» به کارگردانی اکبر زارع در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود.

اکبر زارع با اعلام این خبر اظهار کرد: «اولئانا» نوشته‌ دیوید ممت با ترجمه‌ علی‌اکبر علیزاد، داستانی‌ست دغدغه‌مند و دارای چند لایه‌ تماتیک که مانند دیگر آثار ممت روابط انسانی را ملاک قرار داده است.

او افزود: آن‌چه مرا مجذوب آثار ممت کرده است و باعث شد «اولئانا» را به عنوان اولین تجربه‌ اجرای عمومی انتخاب کنم، این بود که در این نمایشنامه کاراکترها حرف همدیگر را نمی‌فهمند و توجه نکردن به سخن طرف مقابل و پافشاری بر حرف‌های خود باعث ایجاد سوتفاهم شده است و منجر به کنش زبانی می‌شود.

این کارگردان عنوان کرد: دیوید ممت در آثار خود سعی در انعکاس جهان و ‌زندگی ندارد، بلکه سعی می‌کند جهانی به موازات آن خلق کند که دارای هستی‌شناسی و‌ ویژگی‌های خاص خود است که با جهان واقعی وارد گفتگو می‌شود و همین امر می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: «اولئانا» یک درام اجتماعی و تراژدی مدرن است که به رابطه دردسرساز یک استاد دانشگاه با دانشجوی دخترش می‌پردازد.

علی پوریان و نازنین طلعتی بازیگران نمایش «اولئانا» هستند. همچنین سایر عوامل اجرا عبارتند از: هدیه کاملی و مهریار سرخابی دستیار کارگردان، فرشته کریمی منشی صحنه، هادی خان‌محمدی موشن‌گراف و مسئول امور تبلیغاتی، شیدا خرمی‌آذر طراح لباس، داریوش اللهیاری طراح پوستر و بروشور، علی میرزایی طراح صحنه، یونس فتحی مجری صحنه، سیاوش کریم‌زاده مجری دکور، کورش صفایی و علی منافی طراح و ‌مجری نور، احمد نصیری عکاس.

نمایش «اولئانا» از ۲۰ اردیبهشت‌ماه تا ۳ خردادماه سال جاری، هر روز ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه در تئاتر شهر تبریز روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/