خودکفایی در تولید کاغذ برنامه‌ بلندمدت ماست/همه ظرفیت مصلی در خدمت نمایشگاه کتاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:

خودکفایی در تولید کاغذ برنامه‌ بلندمدت ماست/همه ظرفیت مصلی در خدمت نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی‌وسومین نمایشگاه کتاب درباره خودکفایی در تولید کاغذ و برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کتاب توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی تهران عصر گذشته ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی امام خمینی افتتاح شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران درباره حل مشکل کاغذ عنوان کرد: در حال حاضر هم معاونت فرهنگی و هم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال پیگیری رفع مشکل کاغذ هستند.

او ادامه داد: ان‌شاالله با مدیریت فضای بازار تا حدی نیازهای کوتاه مدت حوزه نشر را برطرف خواهیم کرد و نیازهای بلندمدت نیز در برنامه قرار گرفته است و با مجموعه‌های داخلی قراردادهایی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا این موضوع را حل کنیم. خودکفایی در تولید کاغذ برنامه روشنی است که در جلسه مفصل دیگری درباره آن توضیح می‌دهم.

اسماعیلی اظهار کرد: اساس نمایشگاه کتاب این است که فاصله میان حوزه نشر و مخاطب را از بین ببرد و کتاب را به صورت مستقیم در معرض نگاه مخاطبان قرار دهد. برای اینکه این کار به نحواحسن اتفاق بیفتد از همه ظرفیت‌های مصلی تهران استفاده کردیم و هیچ فضای مسقفی نیست که خالی مانده باشد و امسال برای اولین بار به‌صورت چادری و موقت غرفه‌ای نداریم.

او در ادامه با اشاره به نمایشگاه مجازی عنوان کرد: برای اینکه تراکم سال‌های گذشته کم شود همزمان با نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی هم فعال کردیم تا دوستداران کتاب در هر نقطه‌ای از کشور بتوانند به نمایشگاه کتاب تهران دسترسی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت بخش بین‌الملل و علمی نمایشگاه کتاب تصریح کرد: ۳۲ کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشارکت دارند. یکی از سیاست‌های اصلی ما این است که بخش بین‌الملل را تقویت کنیم و بتوانیم نیازهای بخش‌های علمی و دانشگاهی خود را به خوبی تأمین کنیم.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است