«کمیته تطبیق» در خانه سینما تشکیل شد/ پالایش اعضای صنوف | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۲
صبا خبر می دهد؛

«کمیته تطبیق» در خانه سینما تشکیل شد/ پالایش اعضای صنوف

با تشکیل «کمیته تطبیق» در خانه سینما مقررست که وضعیت اعضای صنوف ساماندهی شود؛ امری که اعتراض هایی به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، به تازگی هیات مدیره خانه سینما در مصوبه ای «کمیته تطبیق اعضای تشکل های خانه سینما» را تشکیل داده است که وظیفه این کمیته پالایش اعضای صنوف است.

این کمیته وظیفه دارد پرونده اعضای صنوف را بررسی کرده و در صورتی که فردی مدتی در صنف مربوطه فعال نباشد از مدیر صنف می خواهد که این افراد را از شمول عضویت خارج کند.

دیگر شرطی که کمیته تطبیق مدنظر قرار می دهد مساله عضویت اصلی افراد در تشکل های مختلف است که به نظر می رسد حضور افراد در چند صنف مورد بررسی قرار می گیرد و حضور در چند صنف میسر نخواهد بود.

همچنین خبرها حاکی از آن است که کمیته تطبیق ضمن بررسی عضویت اعضای صنوف مختلف، نامه ای به روسای انجمن ها و صنوف داده و از آنها خواسته در بازه زمانی مشخص شده وضعیت سوابق و آخرین زمان فعالیت برخی از اعضای خود را اعلام کرده و برای تشکیل جلسه حضوری با اعضای کمیته تطبیق آماده باشند.

اعلام برخی اعتراض ها

فعالیت این کمیته ضمن اینکه می تواند به ساماندهی اعضای صنوف مختلف خانه سینما منجر شود و برخی از افراد که سال هاست هیچ فعالیت تخصصی ندارد از شمول عضویت خارج کند ولی در حال حاضر برخی از اعتراض ها را نیز به همراه داشته و به ویژه مساله خارج کردن افراد از دو صنف مختلف نارضایتی هایی را ایجاد کرده است.

نغمه دانش آشتیانی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است