مزایای واردات کالا از چین برای واردکنندگان ایرانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۱

مزایای واردات کالا از چین برای واردکنندگان ایرانی

گروه تجاری ققنوس با ارائه خدمات تخصصی جهت منبع یابی کالا از چین، واردات از چین و انواع روش های حمل و نقل بار از این کشور، آماده انجام کلیه امور مربوط واردات، ترخیص و حمل و نقل کالاهای وارداتی شما می‌باشد.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، امروزه نام کشور پهناور چین از لحاظ موقعیت ویژه اقتصادی در دنیا بسیار شنیده میشود. این کشور با توجه به جایگاه اقتصادی و تجاری ویژه خود در جهان به یکی از اصلی ترین کشورهای مبدا برای واردات کالا تبدیل شده است. در حال حاضر با گسترش روابط میان ایران و چین نیز واردات از چین بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه تجار و وارد کنندگان ایرانی قرار گرفته است و همچنان بر افزایش روند این تجارت پرسود افزوده میشود. هزینه واردات کالا از چین مهمترین نکته‌ای است که سبب تمایل وارد کنندگان ایرانی به واردات از چین شده است؛ زیرا هزینه کم تامین منابع و محصولات و راحتتر بودن حمل و ورود کالاهای چینی به کشور باعث میشوند از هزینه های سنگین تر جلوگیری شود.

فرایند واردات کالا از چین و ترخیص کالاهای چینی همانند هر فعالیت تجاری که قصد انجام آن را دارید، نیازمند رعایت برخی اصول و دستورالعمل هاست که بدون آشنایی با قوانین و مقررات بین المللی قادر به انجام آنها نخواهید بود. شرکت های بازرگانی بهترین گزینه‌ای هستند که میتوانند شما را طی انجام چنین اموری همراهی کنند. گروه تجاری ققنوس با ارائه خدمات تخصصی جهت منبع یابی کالا از چین، واردات از چین و انواع روش های حمل و نقل بار از این کشور، آماده انجام کلیه امور مربوط واردات، ترخیص و حمل و نقل کالاهای وارداتی شما می‌باشد.

مراحل واردات کالا از چین به ایران

اگر قصد واردات کالا از چین را دارید، قطعا میدانید آشنایی با مراحل و چگونگی واردات از چین اولین و اصلی ترین گام از فعالیت تجاری شما در این زمینه میباشد. بدون شناخت این مراحل و بدون حضور متخصصان فعال در این زمینه قادر به شروع فعالیت تجاری خود نخواهید بود و به احتمال زیاد هزینه واردات کالا برای شما دوچندان خواهد شد. در ادامه مراحل واردات از چین را برای شما توضیح میدهیم تا نقطه آغاز و پایان واردات کالا را بشناسید. به طور خلاصه مراحل واردات کالا از چین به شرح زیر است:

بررسی نیاز و تقاضای بازار هدف

اولین مرحله از واردات کالا، پیدا کردن محصول مناسب برای واردات از چین میباشد. لازم است قبل از این که اقدام به واردات هر گونه کالایی کنید، درباره جزئیات محصول و تقاضای آن در بازار  هدف نیز اطلاعاتی کسب کنید. اگر  بدون برنامه ریزی برای این موضوع و بی توجه به نیاز بازار کالایی را وارد کشور کنید، ممکن است محصول به خوبی به فروش نرود و حتی دچارخسارت هم بشوید.

بررسی جزئیات کالای مورد نظر و تولید کننده آن

برای این که بتوانید بهترین محصولات را برای واردات از چین انتخاب کنید و از افزایش بیهوده هزینه واردات کالا بکاهید، بهتر است کالای مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید. برای بررسی بهترین محصولات برای واردات میتوانید نگاهی به آمارها بیاندازید. آمارها به شما کمک میکنند تا میزات نقاضای هر کالا را بسنجید. در مرحله بعد، براساس نیاز بازار هدف و سرمایه اولیه خود باید به دنبال بهترین و معتبرترین فروشنده برای واردات کالا باشید. نمایندگان سورسینگ کالای گروه تجاری ققنوس با تسلط بر امور مربوط به منبع یابی کالا، میتوانند بهترین مشاوره ها و کمک را در زمینه واردات کالا از چین به شما ارائه دهند.

شناسایی فروشندگان معتبر

گام مهم بعدی در مراحل واردات از چین، شناسایی و پیدا کردن بهترین و معتبرترین فروشنده میباشد. این موضوع به اندازه یافتن کالای مناسب و مورد نیاز بازار، مهم و ضروری میباشد. برای پیدا کردن فروشندگان معتبر میتوانید سراغ شرکت ها و تولیدی های بزرگ چینی بروید. یکی دیگر از روش ها این است که بازارهای عمده فروشی یا شهرک های صنعتی مراجعه کنید که برای آشنایی با تامین کنندگان مختلف بسیار سودمند خواهد بود. سایت های عمده فروشی چینیمانند علی بابا نیز برای ارتباط با فروشندگان مختلف گزینه خوبی هستند و میتوانند سبب کاهش هزینه واردات کالا از چین شوند.

تهیه پروفرما یا پیش فاکتور و قرارداد خرید

بعد از این که توانستید فروشنده‌ای معتبر را برای واردات کالا پیدا کنید و توافقات لازم را انجام دهید، لازم است قرارداد کاملی را تنظیم و پروفرما را از فروشنده دریافت کنید. تهیه پروفرما برای واردات از چین و ترخیص کالاهای چینی بسیار مهم است؛ بنابراین تمام اطلاعات درج شده در آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. شماره و تاریخ صدور پروفرما، آدرس و اطلاعات خریدار، آدرس و اطلاعات فروشنده، جزئیات و مشخصات کالا، هزینه بسته بندی، شیوه حمل و نقل کالا و.. از جمله مهمترین اطلاعاتی هستند که در پروفرما برای واردات از چین باید درج شوند.

بررسی کیفیت و جزئیات کالا پیش از بارگیری

اطمینان خاطر از کیفیت و تعهدات فروشنده کالا پیش از حمل آن به سمت کشور بسیار حائز اهمیت است. بهتر است قبل از بارگیری کلیه مدارک و جزئیات کالا را بررسی کنید تا از بروز اشتباهات احتمالی جلوگیری شود. بی دقتی دراین موارد میتواند سبب افزایش هزینه واردات کالا و خسارت هایی هنگام واردات از چین شود.

ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک

به عنوان وارد کننده کالا سخت ترین بخش از فرایند واردات کالا برای شما احتمالا پروسه ترخیص کالا از گمرک است. برای ترخیص کالاهای وارداتی خود باید مراحل متعددی مانند ثبت سفارش کالا، اخذ مجوزهای لازم، پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز را طی کنید تا بتوانید کالاهای وارداتی خود را در داخل کشور تحویل بگیرید و به مقصد مورد نظر خود برای فروش انتقال دهید. البته توجه داشته باشید فرایند واردات از چین بسیار گسترده تر است و بدون شناخت کافی امکان انجام آنها وجود نخواهد داشت. هزینه واردات کالا نیز یکی از حساس ترین مواردی است که باید هنگام فعالیت تجاری خود به آن دقت داشته باشید.

مزایای واردات از چین برای وارد کنندگان ایرانی چیست؟

بیشترین سوالی که ممکن است در زمینه واردات کالا از چین داشته باشید این است که مزایای واردات از چین برای وارد کنندگان ایرانی چیست؟ عموما کشور چین بهترین کشور برای واردات کالا به کشور پیشنهاد میشود و مزایای قابل توجه‌ای که با خود به همراه دارد سبب شده تا روز به روز بر حجم واردات از چین افزوده شود. علاوه بر کم بودن هزینه واردات کالا، مزایای واردات از چین عبارتند از:

  • مقرون به صرفه بودن کالاهای چینی: یکی از مهمترین دلایلی که سبب تمایل تجار به واردات کالاهای چینی به کشور میشود، به صرفه بودن قیمت کالاهای چینی است. نیروی کار زیاد اما با دستمزد کم، تولیدات انبوه، استفاده از فناوری های به روز دنیا و اقتصاد خوب کشور چین از جمله عواملی هستند که سبب کاهش هزینه واردات کالا از چین شده‌اند.
  • محصولات باکیفیت و خاص چینی: اغلب تولید کنندگان چینی تلاش کرده‌اند تا با استفاده فناوری ها و تکنولوژی های به روز دنیا محصولات خاصی و باکیفیت را با قیمت مناسبتری تولید کنند و در اختیار عموم مردم در سراسر دنیا قرار دهند.
  • دسترسی به کالاهای باکیفیت چینی: احتمالا شما هم راجعه به بی کیفیت بودن برخی اجناس چینی شنیده‌اید؛ اما لازم است بدانید بسیاری از فروشندگان چینی کیفیت محصولات خود را ضمانت میکنند. تنها کافیاست کلاهبردارها را بشناسید و هنگام واردات از چین به فروشندگان قلابی اعتماد نکنید.
  • توسعه کسب و کارهای شما با واردات از چین: واردات از چین علاوه بر این که میتواند سبب کاهش هزینه واردات کالا شود، میتواند سود خوبی هم برای کسب و کار شما رقم بزند. اگر بتوانید کالاهای باکیفیت چینی را برای مشتریان خود تهیه کنید، بدون شک پیشرفت چشمگیری هم خواهید داشت.

هزینه واردات از چین چگونه است؟

هزینه واردات کالا از چین یکی از مهمترین چالش هایی است که با آن رو به رو میشوید. اگر بتوانید به درستی برای کلیه هزینه های واردات از چین و ترخیص کالا برنامه ریزی کنید، دچار مشکلات احتمالی هم نخواهید شد و تجارت پرسودی را تجربه خواهید کرد. قیمت کالاهای چینی خریداری شده، هزینه تحویل کالا از ادرس فرستنده، هزینه های مرتبط با بازرسی و بررسی کالا، هزینه های گمرکی و ترخیص کالا از گمرک، هزینه های تهیه اسناد، هزینه حمل و نقل کالا از چین، هزینه های مربوط به تخلیه، بارگیری و انبارداری، بیمه بار و.. بخشی از هزینه های واردات از چین هستند که مستلزم به پرداخت به مقع آنها میباشید.

خدمات گروه تجاری ققنوس جهت واردات پرسود از چین

گروه تجاری ققنوس از جمله شرکت های بازرگانی باسابقه در زمینه واردات کالا میباشد که خدمات متنوعی را جهت واردات از چین ارائه میدهد. از آنجا که هزینه واردات کالا، کیفیت و حمل و نقل ایمن کالا از مهمترین فاکتورهایی هستند که هنگام واردات از چین باید به دقت انجام بگیرند، تیم متخصص گروه تجاری ققنوس تمام این امور را به بهترین شکل برای شما به انجام میرسانند. بخشی از مهمترین خدمات ما در زمینه واردات کالا از چین عبارتند از:

  • منبع یابی و سورسینگ کالا از چین
  • ارائه مشاوره حقوقی و بازرگانی جهت واردات از چین
  • سفارش کالا و انجام کلیه فرایندهای مربوط به خرید کالا و پرداخت وجه آن
  • حمل و نقل کالا از چین به ایران (حمل بار هوایی، دریایی، زمینی و پست اکسپرس)
  • انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک

کلام پایانی

با گسترش روز افزون ارتباطات میان چین و کشور ما، واردات کالا از کشور پرجمعیت چین بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. مقرون به صرفه بودن هزینه واردات کالا و کالاهای باکیفیت چینی بخشی از مزایای واردات از چین هستند. علاوه بر این ها، موارد دیگری هم هستند که سبب راحتتر بودن واردات کالا از چین برای وارد کنندگان ایرانی میشوند. برای برخورداری از خدمات متنوع گروه تجاری ققنوس در زمینه واردات کالا میتوانید با کارشناسان ما در سایت fnxshipping.com درارتباط باشید و تجارتی پرسود را برای خود رقم بزنید.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است