اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران آغاز شد/ از سال آینده بین‌المللی می‌شویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۵

اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران آغاز شد/ از سال آینده بین‌المللی می‌شویم

جشنواره ملی پانتومیم ایران با برگزاری مراسم خوشامدگویی به هنرمندان در سرسرای بزرگ فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی جشنواره، اولین دوره از جشنواره ملی پانتومیم ایران امروز ۲۰ اردیبهشت در سرسرای بزرگ فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

در مراسم آغازین جشنواره پس از تلاوت آیات قرآن و بریدن روبان جشنواره توسط هنرمندان، ابراهیم قاسمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با ابراز مسرت از برگزاری این رویداد هنری اعلام کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت های اداره کل هنرهای نمایشی و مشارکت هنرمندان، استان زنجان به زودی به قطب هنر پانتومیم در کشور تبدیل شود.

وی از افتتاح خانه پانتومیم ایران و فعالیت های این مرکز هنری در دو سال گذشته در حوزه آموزش علمی پانتومیم خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم از سال آینده جشنواره پانتومیم را به صورت گسترده و در سطح بین الملل برگزار کنیم. امسال نیز از ۱۷ کشور دنیا درخواست حضور در جشنواره به دستمان رسید که متاسفانه محدودیت های ناشی از بیماری کرونا و البته برخی تنگناهای مالی سبب شد که نتوانیم پذیرای گروه های خارجی باشیم اما از هم اکنون در تلاش هستیم تا سال آینده آثار هنرمندان خارجی را نیز در جشنواره به تماشا بنشینیم.

در ادامه مراسم افتتاح رسمی جشنواره ساسان قجر دبیر جشنواره و موسس خانه پانتومیم ایران با قدردانی از همه هنرمندان شرکت کننده در جشنواره گفت: برخی محدودیت ها سبب شد تا نتوانیم پذیرای تعداد بیشتری از آثار شرکت کننده باشیم که بدون تردید این نقیصه در سال آینده با اضافه شدن چند بخش متنوع دیگر به جشنواره و همچنین حضور گروه های خارجی برطرف خواهد شد.

وی به مساله عدم حضوران داوران خارجی در جشنواره امسال نیز اشاره کرد و افزود: قرار بود در بخش رقابتی و بخش منتقدان میزبان چند داور از کشورهای دیگر در کنار گروه داوران ایرانی شرکت کننده باشیم که برخی مشکلات اداری مانع حضور ایشان شد و البته سال آینده ترکیب گروه های داوری جشنواره از هنرمندان و استادان ایرانی و خارجی خواهد بود.

دبیر جشنواره ملی پانتومیم ایران هدف نهایی این جشنواره را گسترش و اشاعه این هنر مهم نمایشی با تاکید بر اصول صحیح و علمی و آموزشی عنوان و تصریح کرد: امیدواریم خروجی این جشنواره در آینده نزدیک به شناخت و پرورش استعدادهای خوب در سراسر کشور کمک کند.

مسئولان شهری، هنرمندان و پیشکسوتان استان، اعضای گروه داوران و منتقدان جشنواره به همراه گروه های شرکت کننده در جشنواره ملی پانتومیم ایران از جمله حاضران مراسم خوشامدگویی بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است