کمیته فنی برای مساله مالیات هنرمندان تشکیل می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۷
در دیدار رییس کل سازمان امور مالیاتی با تهیه کنندگان سینما و تلویزیون مطرح شد؛

کمیته فنی برای مساله مالیات هنرمندان تشکیل می‌شود

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه گسترش و نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی در جامعه یک تکلیف مهم و ضروری است، گفت: ارتقای فرهنگ مالیاتی با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر میسر می شود.

به گزارش صبا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشستی که با تهیه کنندگان سینما و تلویزیون داشت ضمن ضروری دانستن گسترش و نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی در جامعه گفت: ارتقای فرهنگ مالیاتی با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر میسر می شود.

ایم مقام مسئول در نشست جمعی از تهیه کنندگان سینما و تلویزیون گفت: در تلاش هستیم تا با توسعه زیرساخت ها و فناوری های اطلاعاتی و همچنین بهره گیری موثر از اطلاعات جامع و اجرای فرآیندهای اثربخش، در کنار اصلاح و شفافیت قوانین و مقررات و ایجاد پایه های جدید مالیاتی، بستر لازم برای تحقق اقتصاد پویا و بالنده با تکیه بر نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه را فراهم کنیم که این امر به عدالت اقتصادی و اجتماعی و انجام وعده های دولت در خدمت رسانی به مردم کمک شایانی می نماید.

وی در ادامه به لزوم ارتقای فرهنگ مالیاتی درسطح جامعه و تغییر نگرش مردم نسبت به مقوله مالیات پرداخت و گفت: در کنار برنامه ریزی‌ها و اهتمام سازمان امور مالیاتی کشور با رویکرد تحول آفرینی، نیاز هست تا با زبان و شیوه های دیگر و توسط شخصیت‌هایی که با جامعه ارتباط نزدیک تر و تنگاتنگی دارند، نوع نگاه به مالیات تغییر یابد و این امر بدون شک با مساعدت اهالی فرهنگ و هنر به ویژه تهیه کنندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون بهبود می یابد.

منظور با بیان اینکه در شرایط امروزی، برخی اوقات تاثیر یک فیلم و اثر کوتاه از ده ها کتاب بیشتر است، افزود: مضامین و پیام های متعدد این نوع آثار اعم از خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی در فرهنگ سازی یک موضوع دارد و ما بنا داریم از این ظرفیت برای یک ماموریت مهم و ملی یعنی ارتقای جایگاه مالیات، استفاده بهینه داشته باشیم.

وی در ادامه از تهیه کنندگان سینما خواست با اتخاذ روش های مناسب و بکارگیری شگردهای هنری، مشکلات، دغدغه ها و گلایه های مودیان و مردم در حوزه مالیات را ترسیم و با ارایه راهکارهای مناسب و شناخته شده به نظام مالیاتی انعکاس دهند تا ضمن رفع موانع موجود و کمک به تسهیل امور و تکریم مودیان، به گسترش فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه نیز کمک کنند.

معاون وزیر اقتصادبا اشاره به اینکه یکی از دستورهای کار اصلی سازمان، هوشمندسازی مالیاتی است، افزود: بخش اعظمی از خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی قابل ارایه به مودیان است و با ساماندهی و یکپارچه سازی سامانه های مالیاتی و الکترونیکی شدن همه فرآیندهای مالیاتی تحت یک پنجره واحد خدمات مالیاتی، علاوه بر تسهیل خدمات رسانی و کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و کارآیی سازمان به حداکثر ممکن خواهد رسید.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به نشست دو هفته پیش با جمعی از اصحاب مطبوعات هم اشاره کرد و گفت: ما به تعامل با اهالی فرهنگ و هنر اعتقاد راسخ داریم و مصمم هستیم این نوع نشست را تداوم ببخشیم تا علاوه بر ارتقای فرهنگ مالیاتی، مشکلات و دغدغه های مالیاتی این قشر نیز را نیز بشنویم و گام عملی برای رفع این نوع معضلات برداریم.

در ادامه این جلسه سه ساعته، اصحاب هنر و دست اندرکاران سینما و تلویزیون به طرح مسائل و مشکلات مالیاتی خود پرداختند و مقرر شد تا با ایجاد یک کمیته فنی مشترک، دغدغه های مالیاتی مطرح شده مورد بررسی کارشناسی و رسیدگی شوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است