برگزاری نشست‌های تخصصی در سرای اهل قلم و غرفه بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶

برگزاری نشست‌های تخصصی در سرای اهل قلم و غرفه بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب

بنیاد سعدی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مجموعه نشست‌های تخصصی در زمینه زبان فارسی و گسترش آن در سطح بین‌الملل در سرای اهل قلم و غرفه نمایشگاه کتاب برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، بنیاد سعدی با حضور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشست‌های تخصصی در زمینه زبان فارسی و گسترش آن در سطح بین‌الملل برگزار خواهد کرد.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته، بنیاد سعدی در بخش بین‌الملل‌، بازار جهانی این نمایشگاه در کنار معرفی کتاب ها و سامانه‌های آموزش فارسی، میزبان استادان و نامدارانی در حوزه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و رایزنان فرهنگی در کشورهای مختلف خواهد بود.

بهروز محمودی بختیاری استاد دانشگاه تهران، الویر موسیج بوسنی مترجم، نویسنده و ایران‌شناس، حسن اکبری بیرق استاد اعزامی به ترکیه، علی اکبر رضایی فرد رایزن فرهنگی ایران در لاهور، سیدعلی موسوی زاده رایزن فرهنگی ایران در عمان، محمود صدقی زاده رایزن فرهنگی سابق ایران در آنکارا و پروفسور نعمت ییلدیریم از کشور ترکیه از جمله مهمانانی هستند که قرار است در روزهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست‌های بنیاد سعدی حضور داشته باشند.

گزارش این فعالیت‌ها هر روز به صورت برنامه زنده از صفحه اینستاگرام بنیاد سعدی برای مخاطبان پخش می‌شود.

همچنین بنیاد سعدی مجموعه نشست‌های تخصصی مشترک را در سرای اهل قلم برگزار می‌کند که اولین نشست با عنوان «کارکرد زبان فارسی در سطح بین‌المللی» با اجرای زهرا عامری و با حضور عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان، حسین دیوسالار رایزن فرهنگی سابق ایران در ژاپن، حمید مصطفوی رایزن فرهنگی ایران در گرجستان روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.

دومین نشست را با عنوان «آموزش مجازی زبان فارسی» احسان طوفانی نژاد، مدیر آموزش مجازی بنیاد سعدی، روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌کند.

«توسعه فرامرزی زبان فارسی و مسئولیت اجتماعی ملی» عنوان نشست دیگری است که با حضور حسن ذوالفقاری، استاد زبان فارسی دانشگاه تربیت مدرس و قهرمان سلیمانی، رایزن سابق در روسیه روز پنجشنبه ۲۹ اردیبشهت ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است