بیش از ۲۰۰ نفر آماده پاسخگویی به مخاطبان نمایشگاه کتاب تهران هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳

بیش از ۲۰۰ نفر آماده پاسخگویی به مخاطبان نمایشگاه کتاب تهران هستند

مدیر پاسخگویی راهنمای مراجعان سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره نحوه و تعداد پاسخگویان توضیح داد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آزاده نظربلند، مدیر پاسخگویی راهنمای مراجعان درباره فعالیت‌های این مرکز در سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد: هر سال هم‌زمان با نمایشگاه کتاب، غرفه‌های اطلاع‌رسانی مشغول ارائه خدمات بوده‌اند و امسال با توجه به اینکه نمایشگاه به صورت فیزیکی و مجازی به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود، مرکز تماس بخش مجازی با بخش اطلاع‌رسانی فیزیکی ادغام شده و تحت عنوان کمیته پاسخگویی و راهنمای مراجعان، مشغول خدمت‌رسانی است.

وی افزود: ما در هر دو بخش بیش از ۲۰۰ نیرو داریم که در بخش مجازی از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر در حال ارائه پاسخگویی هستند و در بخش نمایشگاه فیزیکی، هم‌زمان با ساعات برگزاری نمایشگاه، به ارائه خدمات می پردازند. به همین منظور عموم مخاطبان می‌توانند با تماس شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸ پاسخ سووالات خود را دریافت کنند.

نظربلند عنوان کرد: سوالات رایج مخاطبان بر‌اساس دوره زمانی متفاوت است به طوری که تا قبل از آغاز نمایشگاه، بیشتر تلفن‌ها مربوط به ناشرانی است که درباره چگونگی بارگذاری کتاب‌ها روی سایت سوال دارند و در حین برگزاری نمایشگاه، اغلب سوالاتی درباره نحوه خرید کتاب و اینکه هر کتاب متعلق به کدام نشر است پرسیده می‌شود. بعد از پایان نمایشگاه سووالات حول محور پیگیری سفارشات صورت می‌گیرد. کما اینکه ما در سال قبل تا اواسط اسفند، حدود ۷۰ هزار پاسخگویی را در این باره انجام دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش پاسخگویی مجازی کاملاً به صورت سیستمی انجام می‌شود و در ادامه از طریق سامانه از مخاطبین نظر سنجی صورت می‌گیرد که طبق نتایج این نظر سنجی، ۸۵ درصد از مخاطبان در رده‌های خوب و خیلی خوب از عملکرد این مرکز، اظهار رضایت داشته‌اند.

نظربلند در پایان گفت: نمایشگاه فیزیکی شرایط خاصی دارد و معمولاً در یکی دو روز اول بعضی از اطلاعات کامل نیست و یک سری جا به جایی‌ها در غرفه‌های ناشران صورت می‌پذیرد که ممکن است پاسخگویی را دچار مشکل کند اما معمولاً سعی می‌کنیم بیشتر پاسخگویی را داشته باشیم. همچنین جهت رفاه بازدید کننده‌گان نمایشگاه، اپلیکیشنی با هدف اطلاع‌رسانی طراحی شده که در کافه بازار قابل دانلود است و مراجعان می‌توانند قبل از حضور در نمایشگاه، این برنامه را دانلود کنند تا به اطلاعات کتاب‌ها و ناشران مستقر در نمایشگاه دسترسی داشته باشند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است