می‌خواهیم در بخش ناشران عمومی غرفه داشته باشیم/ فقط جنس کتاب‌هایمان فرق دارد

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، پلتفرم‌ها و ناشران کتاب الکترونیک و صوتی طی بیانیه‌ای مشترک و با اعتراض به نداشتن مکانی مشخص و مناسب برای ارائه تولیداتشان، اعلام کردند که در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر نمی‌شوند.

در این راستا دامون آذری مدیر انتشارات آوانامه، انتشارات تخصصی کتاب‌های صوتی در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: مساله جانمایی ناشران کتاب‌های صوتی و الکترونیک در نمایشگاه کتاب بحث تازه‌ای نیست و ما تقریبا در تمام دوره‌های این مشکل را داشتیم.

او ادامه داد: ریشه این مشکلات از اینجا ناشی می‌شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک ناشر به ما نگاه نمی‌کند. ما در انتشارات اوانامه تاکنون حدود 800 کتاب صوتی تولید کرده‌ایم و ما هم ناشر کتاب هستیم اما جنس کتابی که تولید می‌کنیم کاغذی نیست و صوتی است. درنتیجه ما و همکاران‌مان در این حوزه دوست داریم در بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب غرفه داشته باشیم و محصولات خودمان را ارائه کنیم.

این ناشر اظهار کرد: متاسفانه چه در دوره‌های قبل نمایشگاه کتاب و چه امسال در بخش ناشران عمومی به ما غرفه ندادند. امسال 2 پیشنهاد به نشاران کتاب‌های صوتی و الکترنیک شد؛ یکی اینکه در حیاط نمایشگاه و کنار اغذیه‌فروشی‌ها با هزینه بالای حدود 70 تا 120 میلیون تومان غرفه بزنیم و یک پیشنهاد دیگر اینکه در بخش ناشران دیجیتال باشیم.

او درباره مشکلات بخش ناشران دیجیتال تصریح کرد: عمده ناشران بخش دیجیتال محصولاتی مانند برنامه‌های فتوشاپ، ویندوز و محصولاتی از این دست ارائه می‌کنند که الزاما به کتاب ارتباطی ندارد و مشکل دوم اینکه عموما محل مناسبی ندارند و ما هم مانند تمام ناشران دیگر علاقه داریم در بخش ناشران عمومی نمایشگاه غرفه داشته باشیم.

آذری در پایان خاطرنشان کرد: امسال در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور نداریم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/