هنوز هم کتاب صوتی را به عنوان کتاب قبول ندارند/ به نمایشگاه کتاب نمی‌رویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۰
مدیر انتشارات نوین کتاب گویا در گفتگو با صبا:

هنوز هم کتاب صوتی را به عنوان کتاب قبول ندارند/ به نمایشگاه کتاب نمی‌رویم

مدیر انتشارات نوین کتاب گویا گفت که کتاب‌های صوتی را به عنوان کتاب درنظر نمی‌گیرند و از سال‌های گذشته تاکنون مکان و شرایط مناسبی برای این محصولات در نمایشگاه کتاب درنظر نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، پلتفرم‌ها و ناشران کتاب الکترونیک و صوتی طی بیانیه‌ای مشترک و با اعتراض به نداشتن مکانی مشخص و مناسب برای ارائه تولیداتشان، اعلام کردند که در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر نمی‌شوند.

در این راستا فاطمه محمدی مدیر انتشارات نوین کتاب گویا در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا عنوان کرد: ثبت‌نام ناشران صوتی در بخش «ناشران دیجیتال»، چندین روز پس از ناشران داخلی شروع شد که نوین کتاب گویا هم به محض اعلام، اقدام کرد و ثبت‌نام بر اساس متراژ درخواستی، اعلام آثار و… در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ثبت شد که در انتظار تایید مدیر ثبت‌نام بود.

او ادامه داد: البته لازم به ذکر است که تا پیش از ثبت نام و اعلام حضور ناشران دیجیتال، همکاران ما پیگیری‌های مکرری در این زمینه داشتند که آیا اساسا ناشران دیجیتال در نمایشگاه حضور دارند یا خیر؟ تا این که بالاخره اعلام شد که غرفه‌‌هایی به ناشران دیجیتال تخصیص خواهد یافت.

این ناشر کتاب‌های صوتی اظهار کرد: روز شنبه ۱۷ اردیبهشت که آخرین مهلت پرداخت هزینه غرفه‌ها بود. همکاران نشر نوین کتاب گویا، حوالی ظهر به سالن شبستان نمایشگاه رفتند و پس از پرس‌وجوهای بسیار، مشخص شد که غرفه نشر نوین کتاب و دیگر ناشران دیجیتال در طبقه بالای شبستان قرار دارد اما هنوز جانمایی غرفه‌ها هم صورت نگرفته است که مشخص بود مانند سال‌های گذشته، همچنان این بخش از بدنه نشر در نمایشگاه کتاب، تکلیف روشن و مشخصی ندارد.

محمدی خاطرنشان کرد: نوین کتاب گویا، اولین ناشر رسمی و تخصصی کتاب گویا در ایران که نخستین بار، پس از پیگیری‌های توان فرسا و بی پایان، سال ۸۹ برای نخستین بار به نمایشگاه کتاب راه یافت، همچنان شاهد این دست مشکلات است. عجیب است که از آن زمان تاکنون، هر سال، در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب، همچنان این مشکل را با مسئولان نمایشگاه کتاب داریم و متاسفانه کتاب صوتی هنوز هم به عنوان کتاب در نظر گرفته نمی شود و هنوز هم معیار شناسایی کتاب، بر پایه قوانین و بخشنامه های چندین دهه پیش است.

مدیر انتشارات نوین کتاب گویا در پایان اظهار کرد: نقص قوانین، اعمال نفوذهای سلیقه ای، بی توجهی به روند تغییرات بازار نشر و توسعه بازار کتاب در ایران و این دست اقدامات به هیچ وجه به نفع هیچ یک از بخش‌های جامعه نشر کشور نیست و همچنان صحه‌ای‌ست بر عقب ماندن مسئولان و متولیان امر از روند جاری امور کشور.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است