ساخت ۳ فیلم درباره شهدا با مشارکت بنیاد شهید و سازمان سینمایی/ کارگروه مشترک تشکیل می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
در نشست رییس سازمان سینمایی و رییس بنیاد شهید مطرح شد؛

ساخت ۳ فیلم درباره شهدا با مشارکت بنیاد شهید و سازمان سینمایی/ کارگروه مشترک تشکیل می‌شود

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در نشست مشترکی با امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید در خصوص تولید فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه با موضوع شهدا تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست مشترکی بین محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و معاون رییس جمهور و امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید برگزار شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه گفت: جامعه به فداکاری نیازمند است و جامعه‌ای که ارکان آن بر اساس فداکاری نباشد مرده است. برای توسعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مردم باید حضور داشته باشند و لازم است که ما در این عرصه میدانی وارد شویم و همه دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: شهدا و شان حماسی آنها بهترین الگو برای پویایی، تحول و اعتلای جامعه امروز است. ایجاد انرژی مثبت و ظرفیت‌های تازه با بهره گیری از میراث ارجمند شهیدان در جامعه قابل تحقق است. در این راستا، به طور قطع، سینما و ابزارهای تصویری می‌توانند در ثبت و روایت و شناسایی این لگوها بیش‌ترین تاثیر و نقش را داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی گفت: شهدا قهرمانان نسل نو تمدن اسلامی به شمار می‌آیند و باید در کنار پرداختن به قهرمانان تاریخی و دینی این قهرمانان ارزش و انسانی و اخلاقی را به نسل‌های امروز و فردا معرفی کنیم. گرامی‌داشت مقام شهدا و حفظ این فرهنگ حفظ امنیت آینده است. خوشبختانه، شهدا در بین اقوام و مناطق مختلف کشور وجود دارند و معرفی آنها به وحدت ملی و انسجام اجتماعی کمک می‌کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا ظرفیت آفرین هستند، بیان کرد: اگر سراغ ویژگی‌های بزرگ شهدا برویم از منابع غنی بی‌نیاز می‌شویم. در میان ۲۲۸ هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شخصیت‌های بزرگ، ویژه، تاریخی و بی‌نظیر را مشاهده می‌کنیم که هر کدام آنها می‌تواند برای تاریخ یک ملت کافی باشد که به او افتخار کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت ۳۰ فیلم و سریال در هر استان درباره شخصیت‌ها و شهدای قهرمان برنامه‌ریزی شده است از آمادگی بنیاد شهید برای همکاری گسترده با سازمان سینمایی در عرصه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: ما آمادگی هرگونه همکاری برای فرهنگسازی و انتقال دستاوردهای معنوی و فرهنگی شهدا و شناسایی قهرمانان نسل نو تمدن اسلامی را داریم و در کنار سازمان سینمایی قرار می‌گیریم.

قاضی زاده هاشمی از تلاش برای ساخت چند فیلم سینمایی و مستند و کوتاه با مرجعیت سازمان سینمایی پیرامون شهدا خبر داد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی نیز گفت: شهدا نقش و جایگاه ممتازی در تاریخ معاصر این سرزمین دارند و حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای معنوی آنها باعث تحکیم جامعه و رشد معنوی آن می‌شود.

وی ادامه داد: البته فراموش نکنیم فیلمسازی پیرامون زندگی شهدا سختی‌ها و حساسیت‌های خودش را دارد. خیلی‌ها کوشیدند در این عرصه‌ها ورود کنند ولی موفق نبودند تا موفق نشدند. روایت زندگی یک شهید با حفظ شاخص‌های و وجاهت معنوی و عرفانی و حماسی آن شهید بر پرده سینما بسیار سخت و حساس است. از این رو کار هر سینماگری نیست. داشتن منابع برای این حوزه شرط کافی نیست چرا که به پشتوانه‌های فرهنگی، حرفه‌ای و اعتقادی هم نیاز دارد.

رییس سازمان سینمایی از ضرورت پرداختن به شهدا به عنوان قهرمانان معاصر جامعه تاکید و اظهار کرد: سازمان سینمایی آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را با مراکز و دستگاه‌های علاقمند دارد و وظیفه خودش می‌داند.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان سینمایی و بنیاد شهید از جمله توافقات صورت گرفته در این نشست بود، افزود: این کارگروه موظف شده است پیرامون متون، ایده‌ها، قصه‌ها و زندگی‌های مختلف بررسی و ارزیابی کند و چند نمونه واجد شرایط برای ساخت فیلم در عرصه‌های سینما و آثار مستند معرفی کند.

خزاعی ضمن استقبال از رویکرد بنیاد شهید در این دوره اظهار امیدواری کرد دستاورد این همکاری تولید آثار ماندگار و تاثیرگذاری با موضوع شهدا داشته باشد و خبر داد: در گام اول مقرر شده نگارش ۱۰ فیلمنامه سینمایی و ساخت ۳ فیلم سینمایی و بیش از ۱۰ مستند سینمایی به صورت مشترک پیش بینی شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است