«تطبیق» براساس دغدغه من نسبت به کودکان تولید شد/ اولین فیلم بلند خود را می‌سازم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱
مهرداد حسنی در گفتگو با صبا:

«تطبیق» براساس دغدغه من نسبت به کودکان تولید شد/ اولین فیلم بلند خود را می‌سازم

مهرداد حسنی کارگردان فیلم کوتاه «تطبیق» درباره این فیلم و روند ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود توضیح داد.

مهراد حسنیمهرداد حسنی کارگردان فیلم کوتاه «تطبیق» که به تازگی با دریافت جایزه بزرگ جشنواره بوسان به آکادمی اسکار معرفی شده است، در گفتگو با خبرنگار سینما خبرگزاری صبا درباره این فیلم گفت: «تطبیق» هفتمین کار من است و آن را مانند کارهای قبلی خود براساس دغدغه هایی که در زندگی با آن ها مواجه می شوم و به نظرم خوب و مهم است که درباره اش صحبت شود، ساخته ام. تمام کارهای من درباره کودکان و دغدغه آنهاست.

وی ادامه داد: در رابطه با فیلم کوتاه «تطبیق» باید بگویم که این فیلم را از داستان واقعی که در اطراف خودم اتفاق افتاده بود، وام گرفتم و درامی به قصه اضافه کردم. موضوع کودکان در حال حاضر دغدغه من است و تلاش می کنم در این حوزه بتوانم حرف ها و دغدغه های مهم کودکان را به تصویر بکشم.

کارگردان «مشق شیدا» درباره حضور فیلم کوتاه خود در سایر جشنواره های داخلی و خارجی گفت: جشنواره بزرگ بوسان نخستین نمایش جهانی فیلم بود که خداراشکر با موفقیت همراه بود، در ادامه نیز تلاش می کنیم تا فیلم را به جشنواره های مختلفی ارسال کنیم. فیلم «تطبیق» در یک جشنواره کوالیفای نیز انتخاب شده است که تا یک ماه آینده برگزار خواهد شد و به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

کارگردان فیلم «کچ» افزود: برای نمایش در ایران هم مانند تمام کسانی که در حوزه فیلم کوتاه فعالیت می کنند، دوست دارم که در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته باشم. حتما در زمان ارسال آثار برای جشنواره برسد، فیلم را تحویل خواهیم داد تا در صورت پذیرفته شدن در جشنواره فیلم کوتاه تهران دیده شود.

حسنی درباره ساخت اولین فیلم بلند خود توضیح داد: قبل از پذیرفته شدن «تطبیق» در جشنواره بوسان و اتفاق های خوبی که به تازگی افتاد، تصمیم خود را گرفته بودم که این فیلم فعلا آخرین فیلم کوتاه من باشد و به سراغ ساخت اولین فیلم بلند خود بروم. فیلمنامه کار را نهایی کرده ام و مانند اکثر فیلم اولی ها در حال رفع مشکل بزرگ پیدا کردن سرمایه گذار و تهیه کننده هستم.

این کارگردان و نویسنده ادامه داد: در حال حاضر خیلی برایم مهم است که درباره بچه ها فیلم بسازم و در تلاش هستم که فضای روانشناختی را در کارهایم داشته باشم. با همه مشکل های موجود تلاش می کنم اولین فیلم بلند خود را که درباره بچه ها خواهد بود، امسال بسازم. هرچند که متاسفانه انگار سینمای جدی تنها سینمایی است که درباره بزرگترها باشد اما نگاه من همچنان همان است که درباره کودکان و دغدغه هایشان فیلم بسازم و شاید بعدا به سراغ موضوعات دیگر بروم.

کارگردان فیلم «تطبیق» درباره انتخاب بازیگران فیلم بلند سینمایی خود گفت: قطعا به دنبال بازیگرانی خواهم بود که از نظر فنی آورده ای برای گروه داشته باشند و شرایط روحی و روانی آن ها با گروه همخوانی داشته باشد و چهره بودن یا نبودن مطرح نیست. هرچند که در فضای حال حاضر سینما سرمایه گذارها و تهیه کننده ها برای بازگشت سرمایه به دنبال کارهایی هستند که در آن ها چهره حضور داشته باشد. قطعا به فراخور قصه انتخاب بازیگر را انجام خواهیم داد.

وی درباره سختی های ساخت فیلم بلند برای فیلم اولی ها توضیح داد: همیشه با خودم فکر می کردم که باتوجه به سابقه و کارهایی که انجام داده ام و فیلم هایم که در جشنواره های داخلی و خارجی جایزه گرفته اند، برای ساخت فیلم بلند اولم انقدر به مشکل بر نمی خورم و نیاز نیست تا انقدر برای حضور تهیه کننده و جذب سرمایه سختی بکشم.

کارگردان «ماهی سیاه کوچولو» ادامه داد: هیچ وقت در کار و یا زندگی در مقابل سختی ها غر نزده ام اما نمی دانم کدام ارگان باید به وسط ماجرا بیاید و نگاه بهتری به ما فیلمسازها داشته باشد و در روند ساخت و تولید کارها کمک کند. این شرایط برای همه سخت است و امیدوارم ارگانی که این مسایل به آن مربوط می شود، به کمک فیلمسازها و به خصوص فیلم اولی ها بیاید.

مهرداد حسنی در پایان گفت: نزدیک به پنج سال است که پروانه کارگردانی فیلم بلند خود را گرفته ام اما موفق به ساخت نشده ام. با وجود تمام این مشکل ها تلاش می‌کنم و به امید خدا امسال فیلم بلند خود را می سازم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است