فیلم‌های کمدی فاقد هنر سینما هستند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹
برزو نیک نژاد در گفت‌وگو با «صبا»:

فیلم‌های کمدی فاقد هنر سینما هستند!

«در حال حاضر کمدی‌هایی را می بینیم که به صرف کمدی است و چیزی به نام هنر سینما در آن وجود ندارد. سینمای کمدی سینمای سختی است.»
برزو نیک نژاد کارگردان سینما و تلویزیون در ارتباط با ساخت فیلم سینمایی «لونه زنبور۲» به «صبا» گفت: تا پایان «ساخت ایران ۲» حتی اگر پیشنهادی هم داشته باشم ترجیح می‌دهم فیلمنامه را نخوانم و تمام تمرکزم را بر روی این فیلم بگذارم. من ابتدا خبر را خواندم و بعد متوجه ساخت قسمت دوم فیلم شدم. از نظر من هیچ چیزی قطعی نیست و پس از قطعی شدن فیلمنامه می توان با قطعیت در ارتباط با ساخت این فیلم صحبت کرد.
کارگردان فیلم «ناخواسته» درباره بی‌عدالتی های صورت گرفته در اکران این فیلم افزود: به نظرم خیلی از سینماداران و عوامل پخش فیلم «ناخواسته» را که من برای آن کاندید بهترین کارگردانی شدم و سه جشنواره تراز اول دنیا از آن تقدیر کردند را دوست نداشتند در صورتی که من فیلم را که با مردم دیدم اکثرا از آن راضی بودند و این فیلم بعد از ۵سال و به صورت غیرمنتظره در زمانی که فیلم های مرده را اکران می کنند اکران شد و بعید می دانم کسی راضی باشد در آن زمان فیلمش اکران شود.
نیک نژاد در ادامه اضافه کرد:فیلم را اکران کردند که فقط از سر خود باز کنند.«ناخواسته» یک روایت عاشقانه است که بر حال مخاطب تاثیر خوب می گذارد.متاسفانه ما به دلیل اینکه جزو قانون کپی رایت نیستیم چندین بار شبکه های ماهواره ای فیلم را در این ۵سال پخش کردند.
او که تجربه ساخت فیلم در ژانر اجتماعی و کمدی را دارد در پاسخ به این سوال که علاقه مند به حضور در کدام یک از این ژانرهاست توضیح داد: پروسه فیلمسازی زمانی به پایان می رسد که فیلم به اتمام برسد و به نگاه مردم در بیاید، به نظر من وقتی فیلمی ساخته می‌شود و تماشاچی کمی دارد هر چقدر هم فیلم خوبی باشد راضی‌کننده نیست. در حال حاضر فیلم‌ها به دو فیلم جشنواره‌ای و فیلم گیشه‌ای تقسیم بندی شده است و حد میانی وجود ندارد، بماند که اگر من فیلم کمدی هم ساخته‌ام در سینما تلاشم را کرده‌ام که در آنها هنر سینما وجود داشته باشد که نمونه اش را در فیلم «زاپاس» هم می شود دید که بازیگران آن جوایز متعددی دریافت کردند. سینما هنر است و اگر کار هنری می سازیم باید بگوییم که اگر فیلمی تجاری است باید هنر در کنار تجارت قرار گیرد. در حال حاضر کمدی‌هایی را می بینیم که به صرف کمدی است و چیزی به نام هنر سینما در آن وجود ندارد. سینمای کمدی سینمای سختی است و کار گروه سازنده را هم سخت می کند ولی برایم مهم است که فیلم مخاطب خود را داشته باشد و اینکه ژانر آن صرفا کمدی باشد مهم نیست.
نیک نژاد در پاسخ به این سوال که منتظر «ساخت ایران ۳» باشیم یا خیر توضیح داد: «ساخت ایران۱» بر عهده آقای لطیفی بود و اگر قرار بر ساخت «ساخت ایران ۳» باشد به احتمال زیاد کارگردان دیگری کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت. در کل اگر به همین منوال پیش رود شاید سریال رسانه ای پاسخگوی سازندگان نباشد.
کاگردان فیلم سینمایی «زاپاس» در خصوص فیلم جدید خود افزود: فکر نمی کنم «لونه زنبور۲» به این زودی ساخته شود ولی قصدمان بر این است که یک فیلم سینمایی پس از «ساخت ایران ۲» آغاز کنیم و شرایط اجتماعی حال حاضر ایجاب می کند که ژانر فیلم کمدی باشد و مردم با لبخند از سینما خارج شوند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است