تولید یک مستند جنجالی/ خاکمان در حال شوره‌زار شدن است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶
محسن خان جهانی در گفتگو با صبا:

تولید یک مستند جنجالی/ خاکمان در حال شوره‌زار شدن است

محسن خان جهانی درباره آخرین وضعیت تولید مستند خود با نام «بر سر خاک» توضیحاتی را ارایه کرد.
محسن خان‌جهانی مستندساز درباره آخرین وضعیت مستند جدید خود با نام «بر سر خاک» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد: در حال حاضر پنج ماه است که مشغول فیلمبرداری این مستند هستیم، هر ده-پانزده روز یکبار در یک منطقه سه-چهار روز فیلمبرداری داشتیم و از یک ماه پیش همزمان با فیلمبرداری تدوین این مستند را آرش زاهدی اصل آغاز کرده است.
وی افزود: فکر می کنم تا یک هفته-ده روز آینده به طور کامل فیلمبرداری به اتمام می رسد و بعد سراغ بقیه مراحل پس‌تولید خواهیم رفت.
خان جهانی درباره لوکیشن های مستند «بر سر خاک» توضیح داد: فیلمبرداری این مستند در شهرهایی مانند چابهار، همدان، زنجان، تهران، اردبیل و رشت انجام شد. ما به سراسر ایران سفر کردیم به ویژه به مناطقی که از لحاظ جنس خاک و رانش های زمین اهمیت بیشتری داشتند به عنوان مثال به شهر همدان که گودال‌چاله های بسیاری دارد، رفتیم و قسمتی از فیلمبرداری را در آنجا انجام دادیم.
وی در ادامه درباره موضوع این مستند تشریح کرد: دلیل سفر ما به این شهرهایی که نام بردم آن بود که موضوع فیلم مشخصا در مورد خاک است؛ خاکی که خیلی ها به آن اهمیت نمی دهند. متاسفانه خاک ما بر اثر تغییراتی که انسان ها روی آن ایجاد کرده اند، دارد از بین می رود و به اصطلاح به شورزار تبدیل شده است به همین دلیل فکر کردم این موضوع می تواند سوژه خوبی برای ساخت یک مستند باشد.
کارگردان مستند «آزاد راه» در پایان گفت: مدت زمان این مستند ۶۰-۷۰ دقیقه و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. بعید می دانم به جشنواره «سینماحقیقت» امسال برسد اما فکر می کنم بتوانیم تا سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر این مستند را آماده کنیم.
ریحانه مقدم
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است