دریافت رسید بسته‌های پستی توسط ناشران/ تزریق ۲ دوز واکسن کرونا برای نمایشگاه کتاب الزامی‌ست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۴
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی با صبا مطرح کرد:

دریافت رسید بسته‌های پستی توسط ناشران/ تزریق ۲ دوز واکسن کرونا برای نمایشگاه کتاب الزامی‌ست

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره برگزاری همزمان حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب و کنترل کارت‌های واکسیناسیون توضیح داد.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا درباره نحوه مدیریت برگزاری مجازی و حضوری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: با توجه به اینکه ما تجربه برگزاری ۲ دوره نمایشگاه مجازی کتاب را پشت‌سر گذاشتیم درنتیجه در این دوره تمهیداتی در ستاد برگزاری نمایشگاه اندیشیده شده است که مدیران تمام بخش‌ها به نوعی درگیر نمایشگاه مجازی نیز باشند، به طور مثال اگر من مدیر بخش اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه هستم باید مسئولیت اجرا و مسائل پستی و بخش‌های مختلف اجرایی نمایشگاه مجازی را نیز برعهده داشته باشم.

او ادامه داد: قطعا برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب به صورت حضوری و مجازی سختی‌هایی برای عوامل و ستاد اجرایی نمایشگاه و ناشران خواهد داشت اما سعی ما بر این است تا با تقسیم کار این سختی‌ها را به حداقل برسانیم.

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی از دریافت رسیدهای پستی توسط ناشران در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: یکی از معضلات مهم در نمایشگاه‌های مجازی گذشته، دریافت نکردن رسید پستی بسته‌های ارسالی توسط ناشران بود. در این راستا طی جلسات متعددی که با شرکت پست جمهوری اسلامی برگزار شد، همه باجه‌های پستی موظف شده‌اند تا به ناشران رسید پستی بسته‌ها را تحویل دهند تا ما بتوانیم از طریق این رسیدهای پستی محموله‌ها را پیگیری کنیم.

او در ادامه در واکنش به انتقادات نسبت به تخصیص بن‌های تخفیف به بخش مجازی نمایشگاه توضیح داد: دستگاه‌هایی در بخش‌های مختلف نمایشگاه حضوری کتاب مستقر خواهد شد تا مخاطبانی که بن تخفیف کتاب دارند، بتوانند از همان‌جا کتاب‌های خود را خریداری کنند. نکته مهم در خرید مجازی این است که بسته به صورت شفاف قابل کنترل و رهگیری است و اینکه عزیزان دانشجو، طلاب و اعضای هیات علمی که در تهران حضور ندارند، می‌توانند خرید خود را به صورت مجازی انجام دهند.

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی درباره شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل کارت‌های واکسیناسیون تصریح کرد: ما کمیته بهداشتی پیش‌بینی کرده‌ایم که با مسئولیت وزارت بهداشت و با کمک سامانه‌های مختلف مانند پروفایل شهروندی، ایران من و… از این طریق رهگیری و کنترل کارت‌های واکسیناسیون انجام می‌شود.

صفری در پایان اظهار کرد: به طور کلی اکنون شیوه‌نامه‌های بهداشتی درحال تنظیم است که به سه بخش غرفه‌داران، بازدیدکنندگان و عوامل اجرایی تقسیم می‌شود و وزارت بهداشت این شیوه‌نامه را در این سه بخش به ما ابلاغ می کند و ما در طول زمان برگزاری نمایشگاه ملزم به اجرای آن هستیم.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است