مهلت ١٣ روزه سازمان سینمایی برای رسیدگی به فیلم‌های سینمایی فاقد پروانه ساخت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰

مهلت ١٣ روزه سازمان سینمایی برای رسیدگی به فیلم‌های سینمایی فاقد پروانه ساخت

رییس سازمان سینمایی اعلام کرد کسانی که بدون پروانه ساخت فیلمسازی مبادرت به تولید فیلم کرده‌اند تا ۳۰ اردیبهشت فرصت دارند ضمن اعلام کتبی دلایل این اقدام، درخواست رسیدگی به پرونده شان را ارایه کنند.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی اعلام کرد: همه کسانی که بدون پروانه ساخت فیلمسازی مبادرت به تولید فیلم سینمایی کرده‌اند تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند ضمن اعلام کتبی دلایل این اقدام درخواست رسیدگی به پرونده شان را کتبا به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان ارایه کنند.

رییس سازمان سینمایی در این رابطه گفت: از ابتدای ورودم به سازمان سینمایی و طی ملاقات‌های متعددی که با افراد مختلف و اصناف سینمایی داشتم، متوجه شدم که تعدادی از فیلمسازان به دلایلی همچون تعطیلی شوراهای فیلمسازی در زمان تغییر و تحول و استقرار دولت سیزدهم، نبود توافق با اتحادیه تهیه کنندگان برای مجوز تهیه کنندگی و سایر دلایل متاسفانه اقدام به تولید فیلم سینمایی کردند که بدیهی است این امر در تضاد و مغایرت کامل با آیین نامه و دستورالعمل‌های اجرایی تولید و نمایش آثار سینمایی سازمان بوده است و موجب از بین رفتن سرمایه و زحمت عوامل فیلمسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات پیش آمده و برای مساعدت و امکان یک فرصت برای این افراد، مقرر شد این افراد دلایل مبسوط خود را به همراه یک کپی از فیلم تا ۳۰ اردیبهشت ماه به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان ارایه کنند.

رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای برای بررسی پرونده این افراد تشکیل خواهد شد و با توجه به دلایل و اثر تولید شده درباره این آثار تصمیم گیری خواهم کرد.

وی تصریح کرد: بدیهی است اخذ پروانه ساخت برای تمامی متقاضیان تولید فیلم سینمایی الزامی است و این فرصت پیش بینی شده تمدیدپذیر نبوده و صرفا به دلیل مشکلات بازه زمانی انتقال دولت دوازدهم تا دولت سیزدهم منظور شده و الزاما نیز به صدور پروانه ساخت برای آثار تولید شده نخواهد انجامید بلکه فرصتی برای رسیدگی و تمایز بین مشکلات موجه با افرادی که بدون دلایل موجه فیلم ساخته‌اند و اتلاف نشدن سرمایه بخش خصوصی اتخاذ شده است.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه همه افراد متقاضی به تولید فیلم نیازمند اخذ پروانه ساخت هستند، اظهار کرد: همانطور که در ابلاغ معاون ارزشیابی و نظارت به صنوف مختلف تهیه کنندگی و مدیر عامل خانه سینما آمده و به صنوف نیز منعکس شده است می‌بایست در صدر قراردادهای تولیدی شماره پروانه ساخت معتبر درج شده و لذا دیگر هیچ یک از عوامل سینما در مشاغل مختلف عذری بابت نداشتن اطلاع از نداشتن پروانه ساخت در پروژه‌ای که با آن همکاری می‌کنند نخواهند داشت و نسبت به عواقب تنبیهی همکاری با پروژه‌های بدون پروانه ساخت مسئول هستند.

خزاعی همچنین درباره سیاست های اجرایی موسسات سازمان سینمایی و همچنین، حضور فیلم‌های سینمایی در جشنواره‌های خارجی گفت: موارد مربوط به این حوزه‌ها را نیز طی روزهای آتی اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است