بازنمایی احساسات مختلف هنرجویان در سنین مختلف در قالب یک نمایشگاه نقاشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳

بازنمایی احساسات مختلف هنرجویان در سنین مختلف در قالب یک نمایشگاه نقاشی

نمایشگاه گروهی نقاشی «روزی روزگاری» از 17 تا 27 اردیبهشت ماه در نگارخانه شفق برپا می‌شود.


به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خانواده، نمایشگاه نقاشی هنرجویان رشته‌ نقاشی استان یزد با عنوان «روزی روزگاری» به سرپرستی فرناز فردوسیان روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه فرهنگسرای خانواده افتتاح می شود.

این نمایشگاه تلفیقی از روانکاوی و هنر شامل سی و سه اثر و به عنوان پروژه نهایی هنرجویان، طراحی و اجرا شده است.

در نمایشگاه «روزی‌ روزگاری» آثار کیمیا اسلامی، الهام محمدیان، معصومه فلاحتی، فائزه انتظاری، مطهره نساج، مطهره دهقانپور، سمیرا باغیانی، فاطمه بمانی به نمایش گذاشته می‌شود.

فرناز فردوسیان سرپرست این گروه هنری انگیزه خود را از برپایی این نمایشگاه اینگونه شرح داده است: «خودشناسی برای همه‌ افراد ضروری است، یکی از مهم‌ترین راه های رسیدن به خود، تجربه هیجاناتی است که ما در کودکی سرکوب کرده‌ایم و تجربه‌ هیجانات سازگاری است که الان در زندگی‌مان وجود دارد و این پروژه، از زمان کودکی را کنکاش کرده است. هنرجویان عشق، خشم و عواطفی را که در سنین مختلف تجربه کرده‌اند، به‌صورت نقاشی برون‌ریزی کرده‌ و در حین کار کردن به تمام نقاط قوت و ضعف خود پی بردند.

هدف من از این پروژه این بود که آیا روانشناسی با نقاشی کردن می‌تواند اثربخشی چند برابر داشته باشد؟ که در اتمام این پروژه به این نتیجه رسیدم که هیجانات ثانویه و دفاع های درونی، ناشی از تعارضات دوران کودکی و پردازش هیجانی به‌صورت تصویری می‌تواند باعث تنظیم هیجان شود. آن چیزی که در تصور ما وجود دارد اگر به بررسی وجود برسد و ظهور پیدا کند، چه به‌صورت کلمه، چه به‌صورت تصویری می‌تواند باعث تولید معنا و خلق معنا و تنظیم هیجان و تغییر مسیر زندگی در انسجام خود شود.

احساس ترس، اضطراب و ترد شدن از تعارضات حل نشده در کودکی در بزرگسالی روی افکار، تصمیم‌گیری‌ها و روند زندگی تاثیر گذاشته و با مواجه شدن با آن ها می‌توانیم احساس بهتری از خود را تجربه کنیم و در کنار روانکاوی، با نقاشی کردن می‌توانیم احساسات سازگار و ناسازگار خود را در کودکی پیدا کنیم و در حد امکان به ترمیم آن ها بپردازیم.»

علاقه‌مندان برای بازید آثار نمایشگاه «روزی روزگاری» می توانند تا ۲۷ اردیبهشت (به غیر از روزهای تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۶ به نگارخانه فرهنگسرای خانواده به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است