لحظه‌هایی که برای «یاد داشت» ثبت شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
گردشی در گالری‌های شهر؛

لحظه‌هایی که برای «یاد داشت» ثبت شدند

نمایشگاه «یاد داشت»‌های عاطفه محرری تا 20 اردیبهشت ماه در گالری پروژه‌های 009821 میزبان مخاطبان است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، گالری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ این روزها در نمایشگاه «یاد داشت» میزبان نقاشی‌های عاطفه محرری است.

«یاد داشت» شامل نقاشی‌هایی کاملا عینی در ابعاد کوچک است که بیش‌از هرچیزی ثبت یک لحظه خاطره‌انگیز از سوی هنرمند را به ذهن مخاطب متبادر می‌کند. گویا هنرمند سعی داشته است مانند عکسی که یک لحظه به‌خصوص را ثبت می‌کند، به کمک رنگ و قلم و بوم نقاشی لحظه‌های خاطره‌انگیز و آنی خود را ثبت کند.

برخی تابلوها در ارتباط با یکدیگر روی دیوار نصب شده‌اند و یک لحظه را از زوایای مختلف بازنمایی می‌کند. صحنه‌هایی مانند یک جمع دوستانه یا خانوادگی، گوشه دنجی از خانه یا اتاق، ثبت یک لحظه از رومزگی‌های زندگی، جمع شدن در طبیعت یا در کنار آتش و… که هنرمند مانند یک سوم شخص از دور آن‌ها را نظاره می‌کند.

آدم‌ها در این نقاشی‌ها بازیگران اصلی اثر هنری نیستند و تمام جزئیات فیگور آن‌ها به تصویر کشیده نشده است بلکه بخشی از یک فضای بزرگ‌ترند. حتی گاهی تمام چهره آن‌ها مشخص نیست و نیم‌رخ یا پشت آن‌ها به تصویر است.

به طور کلی می‌توان گفت این تصاویر نقاشی روی بوم، به نوعی صحنه‌هایی از یک فیلم یا یک عکس هستند که با دوربین عکاسی از یک لحظه خاص یا حتی روزمره‌ترین فعالیت‌های زندگی ثبت شدند، آن هم به منظور «یاد داشت» برخی لحظات در ذهن هنرمند یا مخاطب، گویا از پشت پنجره یا از دور نظاره‌گر جریان سیال زندگی باشی.

نمایشگاه «یاد داشت» آخرین روزهای خود را سپری می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند تا سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با مراجعه به گالری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱  واقع در تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ از این آثار بازدید کنند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است