سعید روستایی «داغ ننگ» را پیشنهاد داد/ «میانسالی» به‌زودی به صحنه می‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
بهزاد کریمی در گفتگو با صبا:

سعید روستایی «داغ ننگ» را پیشنهاد داد/ «میانسالی» به‌زودی به صحنه می‌آید

بازیگر نمایش های «داغ ننگ» و «موضوع چیه» از نقش خود در این دو اثر نمایشی گفت و اعلام کرد به زودی در نمایشی به کارگردانی امیر اخوین به ایفای نقش می پردازد.

بهزاد کریمی بازیگر نمایش های «داغ ننگ» و «موضوع چیه» که این روزها در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره حضور خود در این دو اثر نمایشی توضیح داد: نمایش «داغ ننگ» نوشته ایاد اختر به کارگردانی فرهاد شنتیایی و تهیه کنندگی سعید روستایی است که تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ روی صحنه سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان است.

او افزود: نمایش «داغ ننگ» داستان زندگی وکیلی است پیش از این مسلمان بوده و پس از ارتداد از دین به آمریکا مهاجرت می کند و اکنون در آمریکا درگیر ماجراهایی می شود که بی ارتباط با دین نیست.

بازیگر نمایش «موضوع چیه» اظهار کرد: من در نمایش «داغ ننگ» نقش یک یهودی را بازی می کنم که بزرگ ترین نمایشگاه های نقاشی را در آمریکا برگزار می کند و طی برخوردهای مختلف، با همسر وکیلی که نقش اصلی اثر است ارتباط برقرار می کند و در انتها خیانت آنها آشکار می شود.

این هنرمند گفت: با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی های پیاپی که بر اثر شدت بیماری پیش می آمد حدود یکسال تمرین های نمایش «داغ ننگ» ادامه پیدا کرد.

او بیان کرد: سعید روستایی تهیه کننده نمایش «داغ ننگ» به دلیل علاقه به متن اثر و با وجود شناخت و همکاری که از قبل با ما داشت، متن را برای کار به ما سپرد و برای اولین بار متن اثر توسط اعضای گروه ما کمال عبدی و شیرین سلیمی ترجمه شد که با مشکلات زیادی برای گرفتن مجوز مواجه شدیم اما خوشبختانه اکنون روی صحنه است.

کریمی اظهار کرد: «داغ ننگ» نمایشی است که متن بسیار خاص و متفاوتی دارد که قطعا انتخاب و اجرای آن جرات خاصی می خواهد.

بازیگر نمایش «داغ ننگ» اذعان کرد: نمایش «موضوع چیه» نوشته صحرا رمضانیان با طراحی آروند دشت آرای و کارگردانی مارین ون هولک نیز دیگر اثر نمایشی است که به عنوان بازیگر در آن حضور دارم و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود.

این بازیگر درباره داستان نمایش «موضوع چیه» بیان کرد: «موضوع چیه» در اصل فرآیند انتخاب بازیگر برای نمایشی است که به زودی در تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

بازیگر نمایش «موضوع چیه» ادامه داد: در نمایش «موضوع چیه» ما ۹ بازیگر هستیم که به صورت بداهه تست های مختلف بازیگری از ما گرفته می شود و در این روند مشارکت مخاطبان تاثیرگذار است.

بهزاد کریمی در پایان گفت: پس از پایان نمایش های روی صحنه برای بازی در نمایش «میانسالی» به کارگردانی امیر اخوین آماده خواهم شد.

نمایش «داغ ننگ» که برای نخستین بار است در ایران روی صحنه می‌رود، به تهیه‌کنندگی سعید روستایی، تا ۲۳ اردیبهشت ساعت ۲۱:۴۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

در خلاصه این نمایش، اینگونه آمده است: «امیر کاپور وکیل درجه یک آمریکایی-پاکستانی در کنار همسر نقاش خود، اِمیلی، در حال ترقی در شغل‌شان هستند، اِمیلی به همراه حسین، مسلمان پاکستانی و پسر خواهر امیر که به تازگی به نیویورک آمده است از امیر می‌خواهند که وکالت امام فرید، امام جمعه نیویورک را برعهده بگیرد… و این آغازی‌ست برای شروع جریان‌های تازه در نمایش.»

در این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای، بازیگرانی (به ترتیب ورود به صحنه) همچون: فرهاد شنتیایی، شیرین سلیمی، امیرعلی شیرآبادی، بهزاد کریمی، مهسا شجاعی ایفای نقش می‌کنند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است