ابتلای عماد افروغ به سرطان و گذراندن مراحل شیمی درمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳

ابتلای عماد افروغ به سرطان و گذراندن مراحل شیمی درمانی

شهاب اسفندیاری در نوشته ای از ابتلای عماد افروغ به سرطان و طی مراحل شیمی درمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبا، عماد افروغ نویسنده، جامعه شناس و سیاستمدار ایرانی و نماینده مردم تهران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو شورای فرهنگ عمومی در حال درمان بیماری سرطان و گذراندن مراحل شیمی درمانی است.

شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما ضمن اعلام این خبر در مطلبی که در صفحه خود منتشر کرده، نوشته است: «تماس گرفتم دعوت گفتم برای سخنرانی با موضوع عدالت در نهج البلاغه در همایش حکمت مطهر. در ماه های اخیر دو عمل جراحی داشتند و در حال طی مراحل شیمی درمانی هستند. با این حال روحیه شان بسیار عالی بود و دعوت ما را هم پذیرفتند. برای عافیت و شفای کامل دکتر افروغ یک حمد بخوانیم و دعا کنیم. اجازه خواستم که به دوستان التماس دعا بگویم برای سلامتی ایشان. گفتند «به هنگام رفتن به اتاق عمل با خدا نجوا می کردم که ای خدا رضایم به رضای تو… ولی هرگونه که صلاح می دانید. با این نیت که الباقی عمرم در خدمت طاعت و عبودیت و اعتلای دین و معارف اسلامی باشد.»

افروغ در سال ۱۳۶۵ از دانشگاه شیراز کارشناسی جامعه شناسی و در سال ۱۳۶۹ کارشناسی ارشد خود را گرفت. وی دکترای جامعه‌شناسی خود را از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۷۶ دریافت کرد و در سال ۱۳۷۳ به عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری شناخته شد. از سال ۱۳۷۶ به مدت ۶ سال عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود. از سال ۱۳۸۲ به عنوان هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیتش را آغاز کرد و هم‌اکنون مدیر گروه علم و دین این پژوهشگاه است. همچنین در حال حاضر عضو پژوهشگاه علوم انسانی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس گروه جامعه‌شناسی دانشگاه باقرالعلوم است.

از سوابق دیگر شغلی وی می‌توان به مدیریت گروه اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، مدیریت کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس، مسئول گروه سیاست داخلی کمیسیون داخلی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر گروه فرهنگ، هنر و تاریخ شبکه یک صداوسیما، تدریس در دانشگاه‌های مختلف، دبیر و مسئول کمیته علمی همایش های روشنفکری در ایران و موازین توسعه و ضد توسعه فرهنگی کلان شهر تهران اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است