لورییس چکناواریان به عنوان سفیر صلح در ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸

لورییس چکناواریان به عنوان سفیر صلح در ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد

گروه سفيران صلح و دوستى لوریس چکناواریان را به عنوان سفیر صلح در ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی گروه سفیران صلح و دوستى، دومین نشست از دور چهارم سلسله نشست هاى منظومه  فرهنگ صلح با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و دبیرخانه نشان صلح کودک به مناسبت روز جهانى صلح روز چهارشنبه ۳ مهرماه در سالن کنفرانس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ماریا دوتسنکو رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران به احترام استادان و فرهیختگان حاضر در جلسه، به طور اختصاصى به لوریس چکناواریان، غلامحسین امیرخانى، پروفسور حسین باهر و اردشیر خورشیدیان خیرمقدم گفت.

وی سپس پیام دبیرکل سازمان ملل را به مناسبت روز جهانى صلح قرائت کرد.

در ادامه این رویداد، لوریس چکناواریان موسیقیدان و رهبر ارکستر با بیش از ٧٠ سال سابقه هنرى و فعالیت هاى بشردوستانه در جهت نجات جان انسان ها، از سوى گروه سفیران صلح و دوستى به عنوان سفیر صلح ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد.

لوریس چکناواریان ضمن ابراز تشکر گفت: انتخاب من برای این مسئولیت افتخار بزرگی است و من افتخار می کنم که یک ایرانی هستم. من بسیار خوشبختم که پدر و مادرم مانند سایر ارامنه، ایران را که کشور کوروش است برای زندگی انتخاب کردند.

وی ادامه داد: من هیچ گاه خودم را همه چیز دان نمی دانم، چون هنر به قدری گسترده است که نمی توان همه چیز را در آن یاد گرفت. همه هنرها الهام از خداست، چون هیچ کس از خودش چیزی ندارد و من این لطف بزرگ را از طرف پروردگارم داشتم.

چکناواریان در پایان عنوان کرد: هیچ کس نمی تواند صلح را در این جهان برپا کند، ولی می شود با فرهنگ و عشق به صلح رسید و این فرهنگ و عشق است که ضد اسلحه است و ما در کشور ایران با وجود شعرا و عالمان زیادی که داشتیم می توانیم بگوییم کشوری صلح طلب هستیم و امیدوارم با کمک به من و دست در دست هم، بتوانیم نماینده خوبی برای ایران باشیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است