سومین شب کنسرت‌های محمد علیزاده در ۱۴۰۱/ کیفیت صدای سالن برج میلاد هنوز آزاردهنده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۳
صبا گزارش می‌دهد؛

سومین شب کنسرت‌های محمد علیزاده در ۱۴۰۱/ کیفیت صدای سالن برج میلاد هنوز آزاردهنده است

محمد علیزاده شب گذشته 14 اردیبهشت ماه دومین شب کنسرت خود را در سال 1401 در تهران برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران در پنجم فروردین در دو سانس میزبان محمد علیزاده خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا موسیقی پاپ و مخاطبان او در سال ۱۴۰۱ بود؛ کنسرتی که پس از ۲ سال دوری محمد علیزاده از عرصه موسیقی و برگزاری کنسرت، روی صحنه رفت.

حال محمد علیزاده به روند برگزاری کنسرت‌های متعدد خود مانند گذشته، نزدیک می‌شود و تاکنون در سال ۱۴۰۱ پنج سانس کنسرت را در تهران و جزیره کیش با ظرفیت کامل اجرا کرده است. او تاکنون بالغ بر ۱۸۰۰ سانس کنسرت در تهران و دیگر شهرهای داخلی و خارجی روی صحنه برده است.

علیزاده اولین کنسرت رسمی خود را پس از انتشار آلبوم «دلت با منه» در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار کرد و سال‌های ۹۱، ۹۳ و ۹۴ جزو خواننده‌هایی بود که از لحاظ کمی و کیفی در تهران و سایر شهرها کنسرت برگزار می‌کنند، به عنوان مثال در سال ۹۴ با برگزاری ۳۰ سانس کنسرت آن هم فقط در تهران نفر اول موسیقی کشور شد.

این خواننده موسیقی پاپ شب گذشته ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ هم در ۲ سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با مخاطبان خود همراه شد. این کنسرت بدون تاخیر و به موقع با قطعه «خنده‌هاتو قربون» شروع شد، قطعه شادی که در انتهای کنسرت هم مجدد اجرا شد.

خواننده آلبوم «سورپرایز» پس از اجرای اولین قطعه با مخاطبان خود گفتگو و از حضور آن‌ها در سالن قدردانی کرد و گفت: درست است که در این سالن، فیلم‌های جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود، اما الان اینجا سینما نیست و شما به کنسرت آمده‌اید. در کنسرت محمد نباید ساکت نشست و فقط تماشا کرد، از کنسرت لذت ببرید و به من و ارکسترم انرژی بدهید.

«گاهی بخند» از آلبوم «گفتم نرو» و «برگردی ای کاش» قطعه‌های دیگری بودند که علیزاده روی صحنه خواند.

ارسکتر محمد علیزاده در تمام سال‌ها فعالیت و اجرای روی صحنه با رهبری سعید عباسی برگزار شده است و حالا هم پس از حدود ۱۰ سال اجرا هنوز شاکله اصلی این ارکستر حفظ شده و تنها چند نوازنده جوان به جمع این ارکستر اضافه شده است که اعضای آن شامل داوود اریکه سازهای بادی، اشکان موسوی ویولن، امین نجف زاده پرکاشن، پوریا فیروزی کیبورد، نیما نیازی گیتار الکتریک، ایمان ذاکری درامز، حسین توحیدی گیتار نایلون، علی پورنگهبان گیتار بیس و اشکان صدیق‌آذر سینث‌سایزر و لانچ پد است.

قطعه «تولد» یا «خیلی خوشحالم» قطعه‌ای بود که علیزاده همراه با اشکان موسوی نوازنده ویولن به صورت سولو اجرا کرد که مورد استقبال مخاطبان سالن هم قرار گرفت.

کنسرت شب گذشته مانند تمام کنسرت‌هایی که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود، از کیفیت خوب صدابرداری و پخش صدا روی صحنه برخوردار نبود. کیفیت بد صدا، استاندارد نبودن سالن کنسرت، هزینه‌های بالای بلیت کنسرت که این تفریح فرهنگی را به تفریح لاکچری تبدیل کرده است از جمله مشکلات برگزاری کنسرت در ایران است که امیدواریم در ادامه این مشکلات و دغدغه‌ها حل شود و اگر مخاطبی برای نشستن در سالن کنسرت ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند، با صدای خوب، نورپردازی با کیفیت و اجرای حرفه‌ای روبه‌رو شود.

«این اولین باره» از آلبوم «سورپرایز»، «برگرد» از آلبوم «دلت با منه»، «عشقم این روزا» از آلبوم «گفتم نرو»، «همینه که هست»، «لطفا»، «زندگی»، «تو بری بارون» «گل» و «برادر» قطعه‌هایی بودند که در ادامه با اجرای محمد علیزاده و همراهی مخاطبان او روی صحنه اجرا شد.

علیزاده در گفتگو با مخاطبان خود بارها از عشق به خدا و اینکه با خدا عاشقی کنند، گفت و از آن‌ها دعوت کرد که با خدای خود دوست باشند. این خواننده در ادامه عنوان کرد: «خیلی‌ها می‌گویند محمد علیزاده صدای قشنگی دارد؛ نخیر! محمد علیزاده خدای قشنگی دارد که مهر این خواننده را در دل شما عزیران انداخته است.»

سپس علیزاده ۲ قطعه «حس آرامش» و «شهر باران» که برای تیتراژهای ماه رمضان‌ خوانده‌ بود، برای مخاطبان خود اجرا کرد و کورس قطعه «شهر باران» از آلبوم «دلت با منه» را با هم‌صدایی مخاطبان خود اجرا کرد.

بعد از اجرای قطعه‌های احساسی و صحبت‌های محمد علیزاده درباره خدا و عشق به او، نوبت اجرای قطعه‌ای بود که شناسنامه محمد علیزاده در تمام سال‌هایی است که در قامت خواننده فعالیت می‌کنند. قطعه «جز تو» از آلبوم «سورپرایز» در شرایطی اجرا شد که مخاطبان و حاضران در سالن نور گوشی‌های خود را روشن کرده و با این خواننده همصدا شده بودند.

علیزاده پس از اجرای ۱۵ قطعه در سالن، قطعه «خنده‌هاتو قربون» را بار دیگر خواند و از مخاطبان و طرفداران خود خداحافظی کرد.

برنامه دیگر کنسرت‌های این خواننده هنوز مشخص نشده است و تنها کنسرت برنامه ریزی شده او برای روزهای آینده، کنسرت ۲۰ اردیبهشت است که در  سالن سیتی سنتر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

عکس از آرمین احمری است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است