تخصیص بُن تنها به بخش مجازی نمایشگاه کتاب اشتباه‌ست/ مردم حضور در نمایشگاه را دوست دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰
مدیر انتشارات ایهام در گفتگو با صبا:

تخصیص بُن تنها به بخش مجازی نمایشگاه کتاب اشتباه‌ست/ مردم حضور در نمایشگاه را دوست دارند

مدیر انتشارات ایهام درباره چالش‌های برگزاری همزمان حضوری و مجازی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران گفت.

بهزاد نجفی مدیر انتشارات ایهام همزمان با برپایی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا عنوان کرد: نشر ایهام امسال هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی در نمایشگاه کتاب حاضر است.

او ادامه داد: ما امسال با حدود ۲۶۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داریم که این کتاب‌ها در حوزه رمان‌های خارجی، شعر جهان، شعر معاصر، نقد ادبی، نمایشنامه، آموزش شعر و… هستند.

به گفته وی، از این ۲۶۰ عنوان، حدود ۹۰ عنوان کتاب‌هایی هستند که برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

این ناشر درباره چالش‌های برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب اظهار کرد: بیشتر فشار برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت حضوری و مجازی روی دوش ناشران است. ما صبح تا شب باید در غرفه نمایشگاه کتاب باشیم و پس از آن در دفتر انتشارات، کتاب‌ها را برای ارسال بسته‌بندی کنیم. ازطرفی نیروی انسانی و بودجه کافی نداریم که هر دو بخش را پوشش دهیم درنتیجه فکر می‌کنم این برگزاری همزمان ایده خوبی نبود.

او در ادامه درباره تخصیص بن تخفیف کتاب به بخش مجازی نمایشگاه تصریح کرد: بن تخفیف خرید کتاب تنها به بخش مجازی نمایشگاه اختصاص داده شده است و این کار را برای ما سخت می‌کند، به طور مثال اگر یک مخاطب بن کتاب داشته باشد و از نمایشگاه هم بازدید کند، نمی‌تواند با آن بن تخفیف کتاب بخرد بلکه باید از طریق سایت سفارش دهد و ناشر هم همان کتابی که امکان خرید آن در نمایشگاه حضوری وجود داشت، بسته‌بندی و ارسال کند. فکر می‌کنم این اشکال بزرگ نمایشگاه امسال است.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: استقبال از نمایشگاه حضوری کتاب خیلی ارتباط زیادی با نمایشگاه مجازی ندارد زیرا نمایشگاه کتاب برخی ویژگی‌ها و عناصر جذاب دارد که اصولا مردم را ترغیب می‌کند که از آن بازدید کنند حتی اگر کتابی خریداری نکنند. همچنین چون نمایشگاه حضوری کتاب ۲ سال برگزار نشده، پیش‌بینی من این است که امسال استقبال خوبی از آن خواهد شد.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است