ناشران می‌توانند از ۱۷ اردیبهشت نسبت به چیدمان غرفه‌های نمایشگاه کتاب اقدام کنند

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 12 اردیبهشت 1401 در محل خانه کتاب برگزار شد.

علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه با بیان اینکه دو سال وقفه در برگزاری نمایشگاه کتاب باعث شده که درخواست ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب غیرقابل مقایسه با دوره‌های قبل باشد، گفت: امسال بعد از دوسال وقفه هم ناشران قبل تقاضای حضور در نمایشگاه دارند هم در 3 سال اخیر ناشران جدیدی وارد عرصه نشر شده‌اند با درنظر گرفتن شرایط کرونایی و با وجود اینکه ما درنظر داریم تمام غرفه‌ها را در فضای مسقف مصلی مستقر کنیم جلب نظر همه ناشران برای مساحت غرفه‌ها کار سختی است.

وی با تاکید بر اینکه انجام مراحل اجرایی نمایشگاه طبق تقویم و برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته است، عنوان کرد: اینکه می‌گویند نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره‎‌های قبل با تاخیر شروع به کار می‌کند باید عنوان کرد که چنین چیزی وجود ندارد. نمایشگاه مطابق معمول دوره‌های قبل آغاز بکار خواهد کرد و جز در مواردی که به سبب همه‌گیری ویروس کرونا ترجیح دادیم نزدیک به روزهای برگزاری نمایشگاه انجام شود.

نقشه‌ غرفه ناشران داخلی تحویل داده شده است

محمد اللهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه هم در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه روند کار به سرعت در حال اجرا شدن است، گفت: نقشه غرفه‌های بخش ناشران داخلی تحویل داده شده است، فرآیند اجرایی نمایشگاه کتاب بلافاصله بعد از نمایشگاه قرآن شروع شده است. اسامی متصدیان برای صدور کارت و اطلاعات لازم برای چاپ کتیبه‌های راهنمایی بازدیدکنندگان ارسال شده است.

او خاطرنشان کرد: اگرچه این روزها بزرگترین چالش بر سر مساحت غرفه‌هاست اما نکته اینجاست که ما با درنظر گرفتن شرایط و پروتکل‌های اعلام شده تعداد راهروها را بیشتر و عریض‌تر از دوره‌های قبل درنظر گرفتیم و همین باعث می‌شود کمی در مورد مساحت غرفه‌ها ملاحظات داشته باشیم.

حضور بیش از 170 ناشر خارجی

اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه نیز در این جلسه بیان کرد: اطلاعات 178 ناشر برای حضور در بخش ناشران خارجی تا امروز تکمیل و تایید شده است و 14 ناشر هنوز اطلاعات خود را بارگذاری نکردند.

او با بیان اینکه محموله کتاب کشورهای عمان، روسیه و قطر به گمرک رسیده است و تا امروز ترخیص و به نمایشگاه منتقل می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با کمک کمیته پشتیبانی چیدمان کامل غرفه‌های عربی و لاتین تمام شده است و فضای مربوط به کمیته ناشران خارجی هم آماده استقرار است.

ناشران از 17 اردیبهشت کتاب‌هایشان را به غرفه می‌برند

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه هم در این جلسه گفت: غرفه‌بندی‌ها از شبستان اصلی در شماره 15 تا شماره 67 شروع شده است و با جزئیات درحال انجام است. در بخش ناشران آموزشی هم غرفه‌های غیرخودساز آماده شده و کار تعیین غرفه‌های دانشگاهی تا 50 درصد و بخش ویژه کودکان تا 70 درصد انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه مجموعا در تمام بخش‌ها کار طبق جدول زمانبندی پیش خواهد رفت و تا 17 اردیبهشت تمام تجهیزات لازم اعم از برق، دوربین‌ها، تجهیزات مخابراتی، دستگاه‌های کارتخوان، اینترنت و… تکمیل خواهد شد، عنوان کرد: در بحث جانمایی محل‌های استراحت و بخش‌های رفاهی با شهرداری توافقاتی صورت گرفته و 7 نقطه در کل فضای نمایشگاه برای نمازخانه و 6 نقطه در سالن شبستان برای اطلاع رسانی مخاطبان اختصاص یافته است.

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه ناشرانی که درخواست غرفه‌های خودساز داشتند باتوجه به زمانی که برای آماده‌سازی غرفه‌ها نیاز دارند، می‌تواند از سه‌شنبه 13 اردیبهشت کار خود را در مصلی شروع کنند، بیان کرد: همه ناشران می‌توانند از 17 اردیبهشت نسبت به انتقال کتاب‌ها به غرفه خود و چیدمان اقدام کنند و از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد.

آزاده نظربلند مدیر کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان هم در این پایان جلسه با اشاره به فعالیت‌های این کمیته خاطرنشان کرد:‌ مشکلات کد مالیاتی و شماره حساب ناشران در حالی پیگیری است. به زودی اعلام خواهد شد که ناشران برای حضور در بخش مجازی کتاب‌های خود را بارگذاری کنند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/