خاطرات خورخه لوییس بورخس از هر شهر و مکانی در «اطلس» منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۴
معرفی کتاب؛

خاطرات خورخه لوییس بورخس از هر شهر و مکانی در «اطلس» منتشر شد

کتاب «اطلس» نوشته خورخه لوییس بورخس با ترجمه احمد اخوت به همت نشر گمان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «اطلس» نوشته خورخه لوییس بورخس با ترجمه احمد اخوت به همت نشر گمان به چاپ رسید.

این کتاب چهارمین عنوان از مجموعه «زندگی‌نگاره‌ها» در نشر گمان است.

در معرفی «اطلس» آمده است: «در بین کتاب‌های بورخس «اطلس» کتاب ویژه‌ای‌ است، حاصل یادهایی از هر شهر یا مکانی، گورستانی کوچک یا مجسمه‌ای در پارکی، در قالب قطعاتی کوتاه به‌نثر یا شعری بلند، به همراه عکس‌هایی کار خودش یا همسفر و همراه سال‌های آخر عمرش: ماریا کوداما.»

در قسمتی از متن اطلس می‌خوانیم: «من و هایدی لانگ در رستورانی در مرکز شهر داشتیم با هم حرف می‌زدیم. هنوز میز را جمع نکرده بودند و روی آن مقداری خرده‌ریز و شاید هم دو جام شراب بود. به احتمال بسیار می‌توان چنین تصور کرد که غذایمان تازه تمام شده بود. به گمانم داشتیم درباره‌ی فیلمی از کینگ ویدور بحث می‌کردیم. در جام‌هایمان کمی شراب باقی مانده بود. با شروعِ ملال حس کردم دارم خود را تکرار می‌کنم و چیزهایی می‌گویم که قبلا هم گفته‌ام و خانم هایدی هم این نکته را می‌داند و فقط همین‌طوری به حرف‌هایم گوش می‌دهد. ناگهان به یادم آمد که هایدی لانگ مدت‌ها قبل مُرده بود. او روح بود و خودش نمی‌دانست. من نترسیدم؛ فقط احساس کردم درست نیست، و شاید هم از ادب به‌دور است که به او بگویم که یک روح است، یک روح زیبا. پیش از آن‌که بیدار شوم، این رؤیا جای خود را به رؤیایی دیگر داد.»

ویراست جدید «اطلس» پس از ۲۰ سال ترجمه به فارسی در ۱۶۸ صفحه با قیمت ۵۴ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است