تدابیر امنیتی جدید در آستانه اکران فیلم شروری به نام «جوکر» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
سالن‌های سینما در آمریکا آماده‌باش شدند؛

تدابیر امنیتی جدید در آستانه اکران فیلم شروری به نام «جوکر»

یک هفته مانده به اکران «جوکر»، سینماداران آمریکایی برای امنیت بیشتر ممنوعیت‌هایی برای ورود به سالن وضع کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، با نزدیک شدن به تاریخ اکران فیلم درجه «R» و ضدقهرمانی «جوکر» ده‌ها سالن سینما در سراسر ایالات متحده آمریکا، اقدامات امنیتی و محدودیت‌های بیشتری را برای رفاه حال مشتریان خود وضع کرده‌اند.

بر اساس این گزارش‌،‌ کمپانی «لندمارک»، مالک بزرگترین زنجیره سینماهای مستقل در آمریکا اعلام کرده است که در زمان اکران «جوکر»، ممنوعیت معمول ورود افراد با نقاب و اسلحه اسباب‌بازی به داخل سالن سینما را تا پوشیدن لباس‌های مبدل افزایش داده است.

«جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی یواخین فینیکس، داستان مرد تنهایی به نام آرتور فلک است که مشکلات روانیش او را به سمت جامعه‌گریزی سوق می‌دهد. او با پیش رفتن در عمق این اختلالات روانی، رفته‌رفته به شروری قاتل در دنیای کمیک‌های دی‌سی بدل می‌شود، تا جایی که خشونت‌های به نمایش درآمده در فیلم بحث و جدل‌هایی نیز برانگیخته است.

تد ماندورف، رییس کمپانی «لندمارک» درباره این محدودیت‌های جدید به هالیوودریپورتر گفته است: ما می‌خواهیم مشتریان احساس آسودگی بیشتری در پیرامون خود داشته باشند.

لازم به ذکر است محدودیت‌های این چنینی اولین بار در سال ۲۰۱۲ و از زمان تیراندازی در آئورای کلرادو در هنگام اکران نیمه‌شب «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ساخته کریستوفر نولان، به وجود آمد. از آن زمان به بعد ورود با چهره رنگ‌آمیزی شده، نقاب و یا همراه داشتن اسلحه‌ّهای پلاستیکی به داخل اکثر سالن‌های سینما در آمریکا ممنوع شد، اگرچه پوشیدن لباس‌های مبدل در این باره مانعی جدی نداشت.

البته تا لحظه تنظیم این مطلب، پلیس فدرال آمریکا «FBI» در رابطه با اکران «جوکر» هشدار خطری خطاب به سینماداران اعلام نکرده است.

«رگال سینما» دیگر کمپانی دارای سالن‌های زنجیره‌ای سینما نیز در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اگرچه ما باور نداریم که وجود و محتوای یک اثر سینمایی، دلیل یا سیگنالی برای وقوع خشونت باشد، اما با این وجود برای ما امنیت مشتریان و کارکنان در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

اکران عمومی تریلر روانشاناسانه «جوکر» که چندی پیش جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی ونیز را نیز از آن خود کرد، از ۴ اکتبر در آمریکا آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این اثر در هفته اول نمایش خود بیش از ۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است