تحلیل بازار آهن و فولاد با آهن اسپات | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۳

تحلیل بازار آهن و فولاد با آهن اسپات

آهن آلات یکی از پرمصرف ترین کالا و محصولات در صنعت ساختمان سازی به شمار می آید، به دلیل آن که در فصل های مختلف رونق ساختمان سازی افزایش و کاهش می یابد.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، امروزه یکی از دغدغه های اصلی سازندگان مسکن و فعالان حوزه آهن و فولاد نبود ثبات در قیمت آهن آلات می باشد. به همین دلیل عدم آگاهی از افزایش یا کاهش قیمت آهن و فولاد می تواند افراد را در خرید آهن آلات دچار تردید و سردرگمی کند.

مجموعه آهن اسپات(Ahanspot) با در اختیار داشتن کارشناسان و متخصصان حوزه آهن و فولاد درحال فعالیت در تمامی نقاط ایران، سعی دارد با اطلاع رسانی دقیق و سریع،  فعالان را از مهم ترین اخبار آهن آلات مطلع سازد.

قیمت گذاری آهن و فولاد

فولاد، میلگرد، آهن و دیگر محصولات خانواده آهن آلات جزو محصولات استراتژیک در امر ساخت و ساز هستند و اندکی تغیر در قیمت آن ها می تواند به کلی هزینه های ساخت و ساز را تغییر دهد، بنابراین پیش بینی قیمت آهن و فولاد و دیگر محصولات مشابه می تواند تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده پروژه بگذارد.
از آنجاکه پیش بینی قیمت آهن آلات در بازار آهن برای فعالان حوزه ساخت و ساز مهم است، آهن اسپات به تحلیل بازار و نوسانات قیمت آهن و محصولات فولادی در سال ۱۴۰۱ و عوامل موثر بر قیمت آهن آلات میپردازد.

روش تحلیل قیمت آهن و فولاد و محصولات مشابه

برای داشتن یک پیش بینی دقیق و منطقی از قیمت های آیند از دو ابزار تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال استفاده می کنیم، برای تحلیل بنیادی ما از افرادی که آشنایی بالایی با عوامل تاثیر گذار در بازار آهن آلات دارند استفاده می کنیم که با بررسی عوامل کلان و سیاست های بین المللی و داخلی به پیش بینی قیمت ها در بازه بلند مدت می پردازند و سپس با استفاده از تحلیل تکنیکال و دانش فنی خود روند بازار در کوتاه مدت را بررسی می کند و با مشاوره تیم خود تحلیل نهایی را ارائه می دهند. پس شما می توانید با اطمینان از قیمت ها خبردار شوید چون تیم آهن اسپات همیشه اخبار و اتفاقات مهم را زیرنظر دارد و نسبت به بروزرسانی آن اقدام می کند.

تحلیل قیمت آهن و فولاد در سال ۱۴۰۱

آهن آلات یکی از پرمصرف ترین کالا و محصولات در صنعت ساختمان سازی به شمار می آید، به دلیل آن که در فصل های مختلف رونق ساختمان سازی افزایش و کاهش می یابد قیمت آهن و فولاد نیز فصل های مختلف تفاوت خواهد داشت، در یکی دو ماه آخر سال و فصل های بهار و تابستان همیشه تقاضا برای این محصولات افزایش می یابد و در نتیجه انتظار افزایش قیمت در این مواقع از سال را داشته باشید. به دلیل مشکلات برق در فصل های بهار و تابستان به طور غیر مستقیم باعث بوجود آمدن تمایل به ذخیره سازی می شود و با رشد تقاضا برای شمش فولاد مواجه خواهیم شد.

شما باید علاوه بر نکات بالا همیشه انتظار عوامل پیش بینی نشده را هم داشته باشید، مثلا عواملی مانند نرخ دلار و تورم را می توانیم در بلند مدت پیش بینی کنیم ولی عواملی مانند زلزله سیل و دیگر عوامل را خودتان باید مورد توجه قرار دهید و نسبت به آن تصمیم گیری کنید.

یکی از بهترین راهکارهای پیشنهادی آهن اسپات برای تحلیل و پیش بینی قیمت آهن آلات، بررسی نمودار قیمتها است. با ترکیب آن با سیاست های دولت می توان به تحلیل مطمنی رسید، بر همین مبنا و انتقباضی شدن سیاست های مالی دولت می توانیم انتظار داشته باشیم که تورم سال گذشته که چهل درصد بود به حدود بیست و پنج درصد برسد.

با در نظر گرفتن این موارد و با انتظار بدترین شرایط احتمالا بیش تر از بیست درصد قیمت دلار افزاش نخواهند داشت و تا پایان سال ۱۴۰۱ قیمت دلار بیش تر از چهل هزار تومان نخواهد.

عامل بعدی تاثیر گذار در قیمت ها عرضه و تقاضا است. نه تنها در قیمت آهن و فولاد بلکه در مورد همه محصولات عرضه و تقاضا مهم ترین عامل است و با افزایش عرضه در بازار قیمت ها کاهش پیدا می کند و با افزایش تقاضا در بازار قیمت ها کاهش پیدا می کند.
از همین رو باید میزان تقاضا را بررسی کنید اول از بازار های جهانی و پیش بینی میزان تولیدات صنایع وابسته شروع کنید و سپس بازار های داخلی را مورد توجه قرار دهید

 

آهن اسپات(Ahanspot) یک مرجع مطمن برای تحلیل و پیش بینی قیمت آهن و فولاد

محصولات آهن و فولاد در بسایری از کشور ها کالایی حیاتی می باشد و صنایع بزرگی مثل مسکن، خودرو سازی و پتروشیمی وابستگی زیادی به این محصولات دارند و قیمت آهن و فولاد در خروجی این صنایع تاثیر بزرگی دارد و تحلیل و پیش بینی قیمت ها برای این صنایع و افراد دارای اهمیت زیادی است.

در این مقاله از آهن اسپات به تحلیل و پیش بینی قیمت آهن آلات و محصولات فولادی سال ۱۴۰۱ پرداختیم و برخی از عواملی که می تواند در قیمت این محصولات تاثیر گذار باشد را بررسی کردیم.

مجموعه آهن اسپات(Ahanspot) به عنوان یک مرجع قیمت آنلاین آهن و همچنین تحلیل و بررسی قیمت آهن و فولاد کشور به صورت روزانه فعالیت می کند و می تواند به شما برای تصمیم گیری درمورد خرید این محصولات کمک بزرگی کند، ما در وبسایت آهن اسپات آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز هستیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000