بهترین فیلم‌های سینمایی ایرانی در اردیبهشت ۱۴۰۱ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

بهترین فیلم‌های سینمایی ایرانی در اردیبهشت ۱۴۰۱

سه فیلم «لامینور»، «انفرادی» و «مغز استخوان» پیش‌بینی می‌شود این سه فیلم در هفته‌های آینده به پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در حال اکرانِ اردیبهشت 1401 تبدیل می شوند.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، در حالی که فقط چند روز از اکران سه فیلم «لامینور»، «انفرادی» و «مغز استخوان» می‌گذرد، این فیلم‌ها با استقبال فوق‌العاده‌ی مخاطبان مواجه شدند. همچنین پیش‌بینی می‌شود این سه فیلم در هفته‌های آینده به پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در حال اکرانِ اردیبهشت ۱۴۰۱ تبدیل شوند. در ادامه به معرفی کوتاه و مختصری از این سه فیلم می‌پردازیم.

 

انفرادی

فیلم سینمایی انفرادی به کارگردانی سید مسعود اطیابی و تهیه کنندگی سیدابراهیم عامریان، محصول سال ۱۳۹۸ است که در آن زمان به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سینماها اکران نشد. اطیابی تا پیش از این با ساخت فیلم‌های «تگزاس» و «دینامیت» توانایی‌اش در ساخت فیلم کمدی را ثابت کرده بود؛ چراکه «دینامیت» با فروش بیش از ۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را از آن خود کرد. این کارگردان با ساخت «انفرادی» بار دیگر توانایی‌اش را در ساخت کمدی و بهره‌گیری از بازیگران طنز سینمای ایران به رخ کشیده است. این فیلم از هفتم اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور اکران شده و تاکنون با استقبال فوق‌العاده‌ی مخاطبان روبه‌رو شده است.

همچنین بازیگران انفرادی بسیار هوشمندانه انتخاب شده‌اند. چراکه باتوجه به ژانر فیلم، استفاده از بازیگرانی همچون رضا عطاران که ستاره‌ی کمدی سینمای ایران است، مخاطبان زیادی را به سینماها می‌کشاند. آخرین فیلم رضا عطاران در سینمای ایران مربوط به دو سال پیش در کمدی «زیرنظر» ساخته‌ی مجید صالحی بود که در آن زمان با استقبال خوبی روبه‌رو شد. علاوه‌بر عطاران، دیگر بازیگران «انفرادی» همچون احمد مهرانفر، مهدی هاشمی و برزو ارجمند در ژانر کمدی بسیار شاخص و محبوب هستند و پیش‌بینی می‌شود که اطیابی با این فیلم رکورد فروش فیلم خودش «دینامیت» را بزند. قابل ذکر است که فیلمنامه‌ی «انفرادی» توسط حمزه صالحی نوشته شده و روایت‌گر سه دوست قدیمی است که قصد دارند باهم به دزدی بروند. همچنین در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پولامون رو دزدیدن، دارن باهاش پز میدن» در حال حاضر «انفرادی» بهترین انتخاب برای طرفداران سینمای کمدی است.

لامینور

«لامینور» آخرین ساخته‌ی داریوش مهرجویی، به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان و محصول سال ۱۳۹۸ است. مهرجویی در نگارش فیلمنامه‌ی این اثر با وحیده محمدی‌فر همکاری داشته است. لامینور داریوش مهرجویی در ژانر درام – اجتماعی ساخته شده است و جزو آثاری است که بسیاری منتظر تماشای آن بوده‌اند. این فیلم که قرار بود نوروز اکران شود پس از حواشی بسیار بالاخره در تاریخ ۷ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور اکران شد و با وجود مدت کمی که از اکران آن گذشته است با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. مهرجویی بعد از ۶ سال با «لامینور» به سینماهای ایران بازگشته است و می‌توان انتظار داشت که باتوجه به خلق آثار ماندگار توسط این کارگردان و محبوبیت او، «لامینور» نیز فروش قابل توجهی را تجربه کند. مهرجویی تا پیش از این با خلق آثاری همچون «گاو»، «هامون»، «اجاره‌نشین‌ها» و … تبحر خود را در ساخت فیلم‌های ماندگار نشان داده است. حال با بازگشت او به سینماها، پیش‌بینی می‌شود که طرفداران سینمای مهرجویی برای دیدن فیلم جدید او به سینماها بیایند. برخی «لامینور» را «سنتوری۲» می‌دانند؛ چراکه این فیلم نیز مانند «سنتوری» در باب موسیقی است، با این تفاوت که در این فیلم شخصیت اصلی داستان یک دختر است. قابل ذکر است که علی نصیریان در این فیلم بعد از ۴۰ سال دوباره با مهرجویی همکاری کرده است. علی نصیریان، سیامک انصاری، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان و کاوه آفاق از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

مغز استخوان

«مغز استخوان» فیلمی به کارگردانی حمیدرضا قربانی و تهیه‌کنندگی حسن پورمحمدی، محصول سال ۱۳۹۸است. این فیلم سومین ساخته‌ی حمیدرضا قربانی است که دغدغه‌ای اجتماعی دارد. «مغز استخوان» در ژانر درام-اجتماعی ساخته شده و نویسندگی آن را علی زرنگار به عهده داشته است. پیش‌بینی می‌شود که فیلم مغز استخوان  به‌‌علت بهره‌گیری از بازیگران با سابقه و حرفه‌ای همچون پریناز ایزدیار، جواد عزتی و بابک حمیدیان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شود. پریناز ایزدیار که تا پیش از این با بازی در فیلم‌ «ابدویک‌روز» و کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن، توانایی خود را در فیلم‌های درام نشان داده است؛ حال با بازی در فیلم «مغز استخوان» در نقش مادری که فرزندش دچار سرطان مغز استخوان شده بار دیگر تبحر خود را در فیلم‌های این‌چنینی ثابت کرده است. جواد عزتی نیز نشان داده همان‌قدری که در فیلم‌های کمدی درخشان است در  فیلم‌های درام و اجتماعی نیز عالی ظاهر می‌شود و مغز استخوان برای او یک چالش جدید بوده است.

«مغز استخوان» نیز هم‌اکنون در سینماهای کشور اکران شده است و پیش‌بینی می‌شود باتوجه به ترکیب بازیگرانی که هر کدامشان ستاره هایی موفق هستند و سوژه‌ی ناب آن با اقبال عمومی روبه‌رو گردد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «الان مسئله‌ی شما چیه؟! می‌خواین بگین قانونی نیست؟! یعنی اینجا همه‌چی همیشه قانونی اتفاق می‌افته؟! هممون درستیم؟! هیچکی هیچ غلطی نکرده تاحالا؟!» قابل ذکر است که این فیلم در سی‌و‌هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر حضور داشت و در دو بخش بهترین بازیگر مکمل مرد(نوید پورفرج) و بهترین فیلمبرداری نامزد کسب جایزه شد.

.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است