نگاهی به نشست‌های برگزار شده به مناسبت هفته جهانی گرافیک‌دیزاین | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵

نگاهی به نشست‌های برگزار شده به مناسبت هفته جهانی گرافیک‌دیزاین

چند نشست تخصصی به مناسبت هفته گرافیک در موسسه فرهنگی و هنری ایده برگزار شد و این نشست‌ها تا پایان هفته جاری ادامه دارند.

به گزارش صبا، از سال ۱۹۹۵ میلادی، روز ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) به عنوان روز جهانی گرافیک و هفته موردنظر به عنوان هفته گرافیک نامگذاری شده است. علت نامگذاری روز جهانی گرافیک به روز تاسیس انجمن بین‌المللی دیزاین (International Council of Design) یا به اختصار ico-D بازمی‌گردد.

امسال و در آستانه هفته گرافیک، موسسه فرهنگی و هنری ایده برنامه‌هایی تدارک دیده که بخشی از آنها در هفته جاری برگزار خواهند شد.

از جمله نشست‌های برگزارشده می‌تاون به، نشستی آزاد با حضور مخاطبان و علاقه‌مندان با موضوع «طراحی بازی‌های رایانه‌ای» و با شرکت مهندس محمد دهنو در مدرسه‌ هنرهای ایده اشاره کرد که روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت برگزار شد. در این نشست محمد دهنو درباره طراحی بازی‌های رایانه‌ای اطلاعاتی در اختیار علاقه‌مندان قرار داد و نکاتی را در رابطه با ساخت بازی‌های رایانه‌ای، بهبود کیفیت تولید بازی‌های رایانه‌ای، عرضه بازی‌ها در بازار، مهارت‌های موردنیاز برای ساخت بازی و تحصیل در رشته ساخت‌بازی بیان کرد.

همچنین در همان روز نشست دیگری با موضوع «طراحی وب و رسانه‌های دیجیتال» با حضور مهدی‌ پناه‌دوست در مدرسه‌ ایده برگزار شد. این کارشناس حوزه طراحی وب، ضمن اشاره به مراحل و فرایند طراحی شامل ‏شناخت محصول، خلق آن، درگیر کردن کاربر و سپس بهینه سازی تجربه کاربری متذکر شد که فرآیند طراحی یک فرآیند تکراری است.

برنامه‌ها در روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت با برگزاری نشست آزاد «طراحی محصول» با حضور محراب شیخانی، نشست «طراحی مد و لباس» با حضور کوشنا شاهرخی و نشست آزاد «طراحی جواهرات، زیورآلات و اکسسوری» با حضور سمیرا کاظمی ادامه یافت. نشست طراحی مد و لباس از جمله نشست‌هایی بود که با استقبال بسیار مخاطاین همراه شد. شاهرخی بعد از تعریفی جامع از مد و فشن به جایگاه این صنعت در جامعه ایران پرداخت و به کاستی‌ها و موانع پیش‌روی این صنعت اشاراتی کرد.

سمیرا کاظمی کارشناس ارشد معماری نیز در نشست «طراحی جواهرات، زیورآلات و اکسسوری» از تجربیات خود در زمینه‌ ساخت جواهر مطالبی ایراد کرد. او با اشاره به اینکه در ایران به این صنف کمتر توجه شده است، امکان رشد و ترقی در این صنف را مثبت ارزیابی کرد.

این کارشناس حوزه طراحی و ساخت زیورآلات، نیاز به پرورش افراد متخصص در زمینه طراحی طلا و جواهر را لازم دانست چرا که از نظر او در ایران با درنظر گرفتن متریال، فلزات و سنگ‌های گران‌بها در ساخت طلا و جواهر، میزان آزمون و خطا کم بوده و با استفاده از افراد متخصص می‌توان به کیفیت و کمیت بهتری در ساخت زیورآلات دست یافت.

محراب شیخانی کارشناس حوزه طراحی محصول، در نشستی که با همین موضوع برگزار شد، درباره کاربرد فعالیت‌های این حوزه، متریال موردنیاز برای ساخت و همچنین دلیل نامگذاری طراحی‌صنعتی توضیحاتی ایراد کرد. او همچنین در ابتدا درباره تحصیل در رشته‌ طراحی‌ صنعتی در دانشگاه‌های پذیرنده و موسسات فراگیر نکاتی را بیان کرد.

نشست‌ها و برنامه‌های موسسه فرهنگی و هنری ایده به مناسبت هفته جهانی گرافیک‌دیزاین، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است