«شمال» با صدای روزبه بمانی آمد/ احتمال برگزاری کنسرت توسط ترانه‌سرایی که می‌خواند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۹

«شمال» با صدای روزبه بمانی آمد/ احتمال برگزاری کنسرت توسط ترانه‌سرایی که می‌خواند

روزبه بمانی ترانه‌سرا و خواننده موسیقی پاپ تازه‌ترین قطعه خود را به نام «شمال» در فضایی متفاوت از باقی آثار خود منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، روزبه بمانی بالغ بر ۲۵ سال است که در حوزه ترانه‌سرایی و شاعری به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و تاکنون خواننده‌های بسیاری که برخی از آن‌ها در ایران فعالیت می‌کنند و برخی دیگر در خارج از مرزهای کشور ترانه‌های او را اجرا کرده‌اند؛ نام‌های شناخته شده‌ای چون احسان خواجه‌ امیری، مهدی یراحی، محمد اصفهانی، محسن چاوشی، محسن یگانه، داریوش اقبالی، فرزاد فرزین، کاوه یغمایی، نصرالله معین، محمد علیزاده، علیرضا عصار، حجت اشرف‌زاده، سینا سرلک و سعید شهروز که بارها با ترانه‌های او آثار اجتماعی و عاشقانه‌ای را خوانده‌اند.

بمانی هم‌اکنون به عنوان دبیر  جایزه ادبی افشین یداللهی هم شناخته می شود؛ رویدادی که پس از درگذشت زنده‌یاد افشین یداللهی برای پاسداشت جایگاه او و معرفی ترانه‌سراهای جوان، شکل گرفت و بمانی تاکنون مسئولیت برگزاری چهار دوره اول این جایزه ادبی را که مهم رویداد در حوزه ترانه شناخته می‌شود، برعهده داشته است.

وی در سال ۱۳۹۵ مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه‌اش را به نام «دنیای این روزای من» توسط انتشارات نگاه منتشر کرد که متشکل است از ۲۵۰ ترانه عاشقانه که او در پانزده سال اخیر سروده است. این کتاب تاکنون بیش از ۷ مرتبه تجدید چاپ شده‌است.

این ترانه سرا به غیر از حوزه تخصصی فعالیت خود در حوزه هنر موسیقی، در ادامه به بازیگری در تئاتر و البته خوانندگی هم روی آورد که از بین این دو حرفه، خوانندگی و اجرای او بیشتر مورد توجه واقع شد و حالا بعد از ۱۵ سال خوانندگی، آلبوم «کجا باید برم» و قطعه‌های متعددی را که همگی با ترانه‌های خودش اجرا شده است، به بازار موسیقی ایران ارائه داده است.

تنها آلبوم روزبه بمانی در ۱۳ قطعه و با نام «کجا باید برم» منتشر شد. آهنگسار تمام قطعه‌های این آلبوم را علیرضا افکاری انجام داده و به دلیل اینکه بمانی خود ترانه تمام این قطعه‌ها را هم سروده است، آلبوم از قوام و همبستگی قابل توجهی از نظر فرم و محتوا برخوردار است. سعید زمانی، معین راهبر، هومن نامداری، اشکان آبرون مهرداد احمدزاده و شجائت شفایی هم تنظیم و میکس و مسترینگ این آلبوم را برعهده داشته اند.

آلبوم «کجا باید برم» با قطعه‌ای با همین نام درسال ۱۳۹۷ مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و دلیل توجه گسترده مخاطبان به این آلبوم و این قطعه، موفقیت فیلم سینمایی «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان بود که قطعه «کجا باید برم» تیتراژ این فیلم سینمایی بود که با اکران در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تمام دوره‌های جشنواره فیلم فجر شناخته شده است.

قطعه‌های «بدون تاریخ بدون امضا»، «خرقه»، «بگو بله»، «خون بس»، «بی تو بودن»، «اسمت که میاد»، «گل به خودی»، «بمان»، «علاج»، «گنج» و «گلوله خوردن» از جمله قطعه‌های این خواننده و ترانه‌سرا است که بیشتر با مضامین اجتماعی و عاشقانه تلخ سروده شده است.

بمانی حالا تنها به عنوان ترانه سرا شناخته شده نیست و سفارش‌های زیادی هم به عنوان خواننده تیتراژهای سریال و سینمایی داشته است و تاکنون تیتراژ «رقص روی شیشه»، «ملکه گدایان»، «شب شیشه‌ای»، «بدون تاریخ، بدون امضا» و «لاتاری» را اجرا کرده است.

این خواننده به تازگی بعد از حدود ۶ ماه سکوت تازه‌ترین قطعه خود را در فضایی متفاوت که بر خلاف تمام آثار اجرا شده توسط خودش، کمی از فضای غمگین عاشقانه و اجتماعی دور است، منتشر کرد.

قطعه «شمال» با ترانه‌ای از بمانی، آهنگسازی محمد زندوکیلی و تنظیم سعید زمانی منتشر شده است.

متن ترانه «شمال» سروده روزبه بمانی:

هوا بارونیه بازم واسه خاطره بازی کولتو بردار
خودتو قد یه دریا تا ساحل دست من بسپار

بریم جایی که گفتی بار اول، دوستم داری
تو یه جاده به من با نم نم بارون، بدهکاری

من باشم و تو باشی و یه حال آروم، یه جاده باشه تا شمال با نم بارون
عطر تو راه میوفته باز از در خونه، باز پشت عطرت تا شمال راه بندونه

واسه یه بار دیگه با نگاهت کل دنیارو به من بده
حس دریا رو به من بده، به من این و خاطره تن بده

چشامونو ببندیم و بریم جایی که از کل جهان، جداست
عطر آغوش تو تو این هواست، منظره‌اش منظره خداست

در ادامه می‌توانید «شمال» را با اجازه صاحب اثر بشنوید و دانلود کنید.

بمانی اولین کنسرت‌های خود را در پاییز و زمستان ۱۳۹۸ روی صحنه برد و به دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط برگزاری دوباره کنسرت برای او فراهم نشد و تنها در زمان کرونا توانست دو اجرای زنده به صورت آنلاین برای مخاطبان خود در نوروز ۱۳۹۹ داشته باشد. حالا با رونق گرفتن بازار فروش بلیت کنسرت و امکان برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف کشور، باید دید که آیا این ترانه‌سرا و خواننده کنسرت برگزار می‌کند.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000