حضور با سه عنوانِ جدید در نمایشگاه کتاب/ همزمانی نمایشگاهِ مجازی و فیزیکی دردسازست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۹
مدیرفروش نشر اطراف با صبا مطرح کرد:

حضور با سه عنوانِ جدید در نمایشگاه کتاب/ همزمانی نمایشگاهِ مجازی و فیزیکی دردسازست

مدیرفروش نشر اطراف با بیان اینکه امسال با سه عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب حاضر خوهند شد درباره پیش‌بینی‌ها و چالش‌های این دوره توضیح داد.

 

مسعود عبدی‌پور مدیرفروش نشر اطراف در آستانه برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا گفت: نشر اطراف امسال به صورت حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود.

او در ادامه درباره کتاب‌های تازه نشر اطراف اظهار کرد: ما امسال سه کتاب جدید با عنوان‌های «قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم» نوشته دیوید دنبورو با ترجمه حسنا مهرمحمدی، «رها و ناهشیار می‌نویسم» نوشته ادر لارا با ترجمه الهام شوشتری‌زاده و «خانه خوانی» نوشته علی طباطبایی در نشر اطراف داشتیم که با این عناوین جدید در نمایشگاه کتاب حاضر خواهیم شد.

مدیرفروش نشر اطراف درباره پیش‌بینی نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه حضوری همیشه برای ناشران فروش خوبی داشته است اما چون دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب به تازگی برگزار شده بود، فکر می‌کنم این موضوع در فروش نمایشگاه حضوری تاثیرگذار باشد زیرا عموم مخاطبان خریدهای خود را انجام داده‌اند و پیش‌بینی من این است که فروش‌مان نسبت به نمایشگاه مجازی کتاب کمتر باشد.

او درباره چالش‌های برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تصریح کرد: برگزاری همزمان نمایشگاه حضوری و مجازی می‌تواند کمی برای ما مشکل‌ساز شود، از این منظر که ما باید یک‌سری نیروی انسانی در غرفه نمایشگاه کتاب و یک‌سری نیروی انسانی دیگر برای ثبت و بسته‌بندی خریدهای مجازی در دفتر انتشارات داشته باشیم و هماهنگی این دو بخش کمی دشوار است. از طرفی هزینه‌های ما افزایش پیدا می‌کند و نمی‌دانم آیا فروش ما کفاف این هزینه‌ها را خواهد داد یا خیر؟

این ناشر اظهار کرد: فکر می‌کنم باید برای پارکینگ ناشران تمهیداتی اندیشیده شود زیرا به خاطر دارم که ادوار گذشته مشکلات زیادی با رفت‌وآمد داشتیم.

عبدی‌پور در پایان درباره حضور مولفان و مترجمان نشر اطراف در غرفه نمایشگاه کتاب برای ارتباط با مخاطبان تشریح کرد: رویا پورآذر یکی از مترجمان و دبیر بخش ترجمه نشر اطراف سعی می‌کند در طول برگزاری نمایشگاه کتاب در غرفه حاضر و با مخاطبان در ارتباط باشد. همچنین از چند مولف و مترجم دیگر نیز دعوت کرده‌ایم تا در غرفه نشر اطراف حاضر باشند و زمان حضور آن‌ها را ازطریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است