فرهنگسازی مهارت‌های زندگی برای کودکان در «دنیای آبی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۳

فرهنگسازی مهارت‌های زندگی برای کودکان در «دنیای آبی»

مجموعه پوینمایی «دنیای آبی» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی خرمیان که تازه‌ترین اثر تولید شده در مرکز پویانمایی صبا است که با روایت یک قصه، مهارت‌های زندگی را برای کودکان فرهنگسازی می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا، مجموعه انیمیشن «دنیای آبی» کاری از مرکز پویانمایی صبا است که به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی خرمیان با هدف به چالش کشیدن خلاقیت در کودکان به تولید رسیده است، درواقع با روایت یک قصه، مهارت‌های زندگی را برای کودکان فرهنگسازی می‌کند.

این مجموعه با تلفیق حیوانات خشکی و دریایی سعی دارد فضای جدیدی را ترسیم کند که در قالب آن قوای خلاقیت و خلاقیت در کودکان هم راستا با یکدیگر قرار گیرند و زمینه برای شکوفا شدن هرچه بیشتر استعدادها در آنها شکل گرفته و نهادینه شوند.

مهدی خرمیان کارگردان و تهیه کننده مجموعه پویانمایی «دنیای آبی» پیرامون رویکرد این انیمیشن گفت: ایجاد فضای شاد و جدید در راستای جذب مخاطبان کودک از مهمترین رویکردهای پویانمایی «دنیای آبی» است. این مجموعه با داستانی درام‌ به مسائلی چون گذشت، شجاعت، صداقت، رازداری و حمایت و تکریم سالمندان و… سعی دارد برخی ارزش‌های اخلاقی و تاثیرگذار در مسیر زندگی را برای مخاطبان کودک ضمن آموزش، فرهنگسازی کند.

وی در ارتباط با مهمترین وجه تمایز «دنیای آبی» نسبت به سایر انیمیشن‌هایی که با سبک و سیاق خود به تولید رسیده اند، اظهار کرد: بعد از تولید پویانمایی «در جستجوی نمو» فضای زیر آب برای تولید کنندگان و همچنین مخاطبان انیمیشن بدیع و جذاب شد و بعد از آن شاهد آثار بسیاری در فضای زیر آب بودیم، اما مهمترین وجه تمایز مجموعه پویانمایی «دنیای آبی» با مجموعه‌های مشابه خود فضای کاملا خلاقانه آن است. این فضا که به شکل ترکیبی از حیوانات خشکی با ماهی‌های دریایی چینش شده، فضایی جدید و کاملا خاص را برای مخاطب کودک خلق کرده تا با برانگیختن قوه تخیل در مخاطبان کودک، قدرت و میزان خلاقیت در آنها را رشد و پرورش دهد.

خرمیان با بیان اینکه تلفیق حیوانات خشکی و ماهی‌ها در این پویانمایی با هدف خلق دنیای متفاوت، غیر تکراری و جذاب برای همراه کردن بیشتر مخاطب با «دنیای آبی» صورت گرفته بیان کرد: هر انیمیشن یا هر اثر هنری پیش از آنکه بخواهد پیام و محتوای خود را به مخاطب انتقال دهد نیازاست در مرحله اول توانایی و پتانسیل جذب مخاطب را در خود تقویت کند تا در همراه کردن مخاطب موفق عمل نماید. به همین دلیل در تولید پویانمایی «دنیای آبی» سعی کردیم از این موضوع وام بگیریم و با استناد به آن زیر سایه روایت داستان و قصه‌های متنوع و جذاب، نخست مخاطب را برای دیدن «دنیای آبی» ترغیب کنیم سپس پیام و نکات آموزشی خود که همگی برگرفته از نیازهای امروز کودکان است را به آنها انتقال دهیم.

وی ادامه داد: دنیای آبی مجموعه‌ای اپیزودیک است که هر قسمت آن راوی داستانی مستقل است این انیمیشن تلاش می‌کند علاوه‌بر طرح موضوعات متنوع، آموزشی و تربیتی، مهارت‌های زندگی را به طور غیرمستقیم و در قالب روایت قصه‌ای بکر به کودکان ارائه دهد.

کارگردان و تهیه کننده «دنیای آبی» درباره تکنیک و فرمت تولید دنیای آبی بیان کرد: چون در ابتدای شروع تولید این مجموعه، به انتخاب و طراحی کانسپت با تکنیک اجرایی که کات اوت بوده نیز فکر شد، بنابراین تمام مراحل پیش تولید و تولید متناسب با تکنیک کات اوت پیش‌رفت و این امر نه تنها لطمه‌ای به کار وارد نکرد بلکه باعث ارتقا سطح کیفی و کمی پروژه مذکور نیز گردید.

خرمیان با بیان اینکه هم اکنون تولید ۵۲ قسمت از این پویانمایی به پایان رسیده افزود: مبحث خلاقیت به عنوان یکی از مهمترین عوامل رشد شخصیت کودک اولین مساله‌ای است که در «دنیای آبی» به چالش کشیده می‌شود. به هر حال امیدوارم با توجه به زحمات عوامل تولید و همچنین حمایت‌های مرکز پویانمایی صبا این مجموعه مورد استقبال مخاطبین کودک قرار گیرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن هستم تولید هر مجموعه پویانمایی با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است و خوشبختانه با حمایت‌ها و یاری مدیران مرکز پویانمایی صبا و همچنین زحمات عوامل تولید، این چالش‌ها حل و باعث آفرینش و خلق یک مجموعه جذاب برای مخاطب کودک گردید. همچنین امیدوارم همچون همیشه مرکز صبا با حمایت‌ها و پشتیبانی خود از تولید این چنین مجموعه انیمیشن‌هایی، زمینه ارتقا سطح کیفی و کمی پویانمایی در ایران را به نوبه خود فراهم کند و باعث شود مخاطبان کودک بیشتر راغب به تماشای تولیدات انیمیشن ایرانی شوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است