مخاطب برای دیدن «نمور» کنجکاو شده است/ در جشنواره فیلم فجر قربانی شدیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۳
داود بیدل در گفتگو با صبا:

مخاطب برای دیدن «نمور» کنجکاو شده است/ در جشنواره فیلم فجر قربانی شدیم

کارگردان فیلم سینمایی «نمور» که به تازگی پروانه نمایش فیلم خود را دریافت کرده است، درباره وضعیت اکران و تاثیر حواشی به وجود آمده در جشنواره فیلم فجر در اکران توضیح داد.

داود بیدل کارگردان فیلم سینمایی «نمور» که به تازگی پروانه نمایش فیلم خود را دریافت کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره اکران این فیلم گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا بهترین اکران را داشته باشیم و هر چه زودتر بتوانیم فیلم را به سینماها بیاوریم.

به دنبال بهترین اکران برای «نمور» هستیم

کارگردان «نمور» درباره اکران فیلم در شرایط فعلی سینما توضیح داد: واقعا مشخص نیست که ۶ ماه آینده چه اتفاقی بیفتد و وضعیت سینما به چه صورت باشد. حقیقت امر این است که به دلیل کرونا و وضعیت اقتصادی، مردم از سینما فاصله گرفته اند. چیزی که مشخص است این است که فیلم های کمدی و عاشقانه با اقبال بهتری مواجه می شوند و حتی سینمادارها نیز تلاش می کنند که در سبد انتخابی خود از این دست فیلم ها داشته باشند.

وی ادامه داد: یک بخشی از پروسه اکران فیلم منوط به برنامه ریزی های ما است ولی بخشی از آن هم دست ما نیست. با همه این تفاسیر و با توجه به اینکه «نمور» هزینه آن چنانی نداشته است، معتقد هستم اگر در حال حاضر اکران شود حال و روز بهتری خواهد داشت و به امید خدا این اکران با آشتی مردم با سینما پیوند می خورد.

مخاطب برای دیدن فیلم کنجکاو شده است

بیدل درباره حواشی به وجود آمده فیلم خود در چهلمین جشنواره فیلم فجر و تاثیر آن بر اکران فیلم گفت: حقیقت امر این است که همیشه حاشیه ها باعث می شوند که موضوع مورد بحث مورد توجه قرار بگیرد. فکر می کنم این اتفاق برای «نمور» هم افتاده است و یک کنجکاوی به وجود آورده است که شاید مخاطب را مشتاق به دیدن فیلم کند.

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: به هر حال حواشی به وجود آمده و تمام اتفاق ها به خود فیلم ربطی نداشت ولی باعث شد که فیلم نیز مورد توجه قرار بگیرد. خود من اصلا موافق آن حواشی نبودم و فکر می کنم که تمام آن اتفاق ها دلیل داشت.

«نمور» را قربانی کردند

وی افزود: فیلم «نمور» جزو فیلم های انگشت شمار خصوصی جشنواره بود و این در حالی بود که فیلم های موردپسند جشنواره از بین فیلم هایی بود که یا بودجه دولتی داشتند یا سرمایه گذاری دولت در آن اتفاق افتاده بود، ولی فیلم «نمور» کاملا خصوصی ساخته شد و فکر می کنم ارزان ترین فیلم جشنواره بود.

کارگردان سریال «راه و بیراه» درباره انتظارات خود از جشنواره فیلم فجر نیز توضیح داد: واقعیت امر این است که خود من توقع داشتم حداقل در چند بخش مثل موسیقی و یا حتی بازی نسیم ادبی کاندید شویم که این اتفاق نیفتاد. البته اعتراضی هم به این موضوع نداریم اما با بولد شدن فیلم «نمور» به عنوان یک فیلم حاشیه ساز، افکار و اذهان عمومی را نسبت به این موضوع که خروجی این ۱۶ یا ۱۷ فیلمی که دولت در آن ها هزینه کرده بود، چه بود، دور کردند. به گمان من یکی از دلایل تمام آن اتفاق ها و حاشیه ها این بود که فیلم را قربانی کنند.

کارگردان فیلم «روزگاری عشق و خیانت» ادامه داد: هرچند که به لحاظ محتوایی به آن صحبت های مطرح شده و صحبت های خانم نویسنده معتقد نبوده و با آن هم عقیده نبودم و آن سوالی که مطرح شد نیز یا از سر ندیدن فیلم و یا غرض ورزی بود ولی فکر می کنم در کل حاشیه ها تاثیر مثبتی برای اکران خواهد داشت.

داود بیدل در پایان درباره کارهای آینده خود توضیح داد: در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلمنامه عاشقانه هستم و همچنین برای یک فیلم کمدی نیز در حال مذاکره هستم که به امید خدا بعد از قطعی شدن آن حتما خبررسانی خواهد شد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است