«حکم رشد» بیشتر ملودرام است تا جنایی/ صدای رضا یزدانی مناسب سریال بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۴
حسن لفافیان در گفتگو با صبا:

«حکم رشد» بیشتر ملودرام است تا جنایی/ صدای رضا یزدانی مناسب سریال بود

حسن لفافیان کارگردان سریال «حکم رشد» که از 17 اردیبهشت از شبکه سه سیما پخش می‌شود درباره شرایط تولید و روند داستان این ملودرام پلیسی و خانوادگی گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی مهدی فرجی و براساس نوشته سعید نعمت‌الله بعد از فصل دوم سریال ۳۶ قسمتی «نجلا» به عنوان سریال شبکه سوم سیما از شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ روی آنتن رفته است.

حسن لبافیان تهیه کننده ملودرام پلیسی و خانوادگی «حکم رشد» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این سریال تلویزیونی و شرایط پخش آن توضیح داد: فضای سریال «حکم رشد» به یک ملودرام خانوادگی بیشتر نزدیک است و سعی ما بر این بود که به اتفاق‌ها و جریان‌های پلیسی و جنایی و تعقیب و گریزهایی که صورت می‌گیرد، کلیشه‌ای نپردازیم و در دل یک داستان خانوادگی روایتگر زندگی یک پلیس و خانواده‌اش باشیم.

وی با اشاره به اینکه محتوا و ژانر «حکم رشد» وجه تمایز آن با دیگر سریال‌های پلیسی و جنایی است، عنوان کرد: سریال با زندگی یک خانواده همراه می‌شود که سرهنگ «ذبیح پاشا» پدر این خانواده است. در روند داستان شاهد هستیم که تمام اعضای خانواده اعم و بستگان این سرهنگ نیروی انتظامی یک ملودرام اجتماعی را شکل می‌دهند.

کارگردان سریال «کلبه‌ای در مه» درباره شخصیت‌های اصلی سریال جدید خود و اولویت انتخاب‌ آن‌ها بیان کرد: اولویت اول من در انتخاب بازیگرها، کلیشه‌ای نبودن حضور آن‌ها در قاب تلویزیون است و اینکه مردم آن بازیگرها را بارها و بارها در همان تیپ و شخصیت در دیگر سریال‌ها ندیده باشند، اما یک سری استثناها برای انتخاب بازیگرها هم وجود داشت که ما را مجبور کرد که به انتخاب‌هایی که متفاوت نیستند روی بیاوریم؛ به عنوان مثال برای نقش «توران» بازیگری به توانمندی ثریا قاسمی برای ایفای این نقش نداشتیم و از حضور این بازیگر پیشکسوت بهره‌مند شدیم.

وی ادامه داد: مجتبی فلاحی بازیگر نقش سرهنگ «ذبیح پاشا» که نقش کلیدی سریال ما است، یکی از شگفتانه‌های ما برای مخاطبان است که بازی متفاوت و جدیدی شاهد خواهند بود. نقش آقای فلاح نقش سختی بود که باعث شد برای رسیدن به شرایط و فرم این نقش توسط این بازیگر و البته دیگر بازیگرها روند پیش تولید «حم رشد» برای رسیدن به بهترین کیفیت بازی طولانی شود.

لفافیان با بیان اینکه سریال «حکم رشد» بین ۲۸ تا ۳۰ قسمت روی آنتن شبکه سه می‌رود، تصریح کرد: قسمت اول و دوم سریال مانند عمده سریال‌های ایرانی به معرفی شخصیت‌ها و روند جریان داستان پرداختیم و از انتهای قسمت دوم سریال ما شاهد شروع جریان‌ها و چالش‌های سریال بودیم تا قلاب را بر ذهن مخاطب بیندازد و او را تا انتها با سریال همراه کند.

کارگردان سریال «رنگ خاک» با ذکر این نکته تا که بالغ بر ۹۵ درصد از تصویربرداری پروژه به اتمام رسیده است، عنوان کرد: همزمان با تصویربرداری، تدوین آن نیز در حال انجام است و تصویربرداری سریال عموما در شهر و تهران و حاشیه آن مانند شهر قدس، محله ورداورد، قلعه حسن خان و… انجام شده است و تنها برای تصویربرداری یک سکانس خاص مجبور شدیم به شهر کاشان برویم و از امکانات این شهر استفاده کنیم.

وی درباره دلیل انتخاب رضا یزدانی به عنوان خواننده تیتراژ این سریال گفت:  اولین دلیل انتخاب رضا یزدانی علاقه شخصی من به صدا و ترانه‌های این خواننده است و دومین دلیل هم کمکی است که ترانه‌ها و صدای این خواننده در راستای پیشبرد جریان اصلی سریال و فضاسازی مناسب آن صورت می‌دهد. رضا یزدانی برای سریال «حکم رشد» چندین قطعه را اجرا می‌کند که تاکنون سه قطعه را به ما تحویل داده است که ما برای دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما ارسال کرده‌ایم و امیدوار هستم بدون ممیزی و اصلاح قطعه‌های اصلی روی آنتن شبکه سه قرار بگیرند.

لفافیان در پایان با پیش‌بینی این مساله که سریال «حکم رشد» مانند سریال «کلبه‌ای در مه» که با کارگردانی او در سال ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه سه قرار گرفت، مورد اقبال مخاطبان قرار می‌گیرد، بیان کرد: خوشبختانه پخش سریال‌های نوروزی و ماه رمضانی در یک ساعت مشخص به مدت ۴۵ روز، مردم را برای دیدن سریال در شبکه سه عادت داده است و این مساله باعث اقبال بیشتر به سریال خواهد شد ولی با وجود این نکته معتقد هستم که محتوا و قصه سریال می‌تواند مهم‌ترین محرک برای جذب مخاطب سریال باشد و سریال «حکم رشد» بامحتوا و داستان جدیدی که دارد روی آنتن شبکه سه قرار گرفته است.

ثریا قاسمی (توران)، مه‌لقا باقری (محبوبه)، پیام احمدی‌نیا (غلام)، مجتبی فلاح (ذبیح)،شهین تسلیمی (عالیه)، علیرضا مهران (نوید)، حمید ابراهیمی (افشین کافر)، مهرداد ضیایی (دکتر پویا)، آزیتا ترکاشوند (زیبا چاپاری)، نیلوفر شهیدی (زهره)، مجید سعیدی (اسفند/نعنا)، ندا قاسمی (سودابه)، هدی استواری (سایه)، ارشیا توکلی (سلیم)، حسن ولیخانی (نصیر)، محمدرضا زاد خوشنود(نامی)، سیاوش گرجستانی، صدرالدین حجازی، حشمت آرمیده، فرج گل سفیدی، فیروز حیدر زاده از جمله بازیگران سریال «حکم رشد» هستند.

عوامل ساخت این سریال عبارتند از نویسنده فیلمنامه سعید نعمت‌الله، کارگردان حسن لفافیان، مدیر تولید آرش زینال‌خیری، مدیر برنامه ریزی بخش اول فرزاد رحمانی، بخش دوم حجت ذیجودی، مدیر فیلمبرداری بخش اول محمد ناصری، بخش دوم محمد افسری، تدوین مهدی حسینی وند، طراح چهره‌پردازی مجید اسکندری، طراح صحنه محمد کفاشیان، طراح لباس الهام شعبانی، مدیر صدابرداری مهدی یگانه، فیلمبردار  بخش اول حسین بذر افشان، بخش دوم حمیدرحیم زاده، مدیر تدارکات ظهیر پیر هادی، بازیگردان سیامک راشدی، دستیار یک کارگردان حسن سالار، منشی صحنه دنیا نادرخانی، عکاس میثم محمدی، مدیر روابط عمومی علی‌زادمهر، پزشک پروژه فائزه حسینی، مشاور پروژه جواد کتابی، تهیه‌کننده مهدی فرجی.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000