نامزدهای اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «دست خدا» و «از کوره در رفتن» پیشتاز شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۴

نامزدهای اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «دست خدا» و «از کوره در رفتن» پیشتاز شدند

نامزدهای اسکار ایتالیا با پیشتازی دو فیلم «دست خدا» و «از کوره در رفتن» معرفی شدند.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، نامزدهای جوایز دیوید دی دوناتلو که به عنوان اسکار ایتالیا شناخته می شود، شب گذشته ۳۰ آوریل با پیشتازی فیلم های «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو و «از کوره در رفتن» ساخته گابریله مینتی معرفی شدند.

در این دوره از جوایز دیوید دی دوناتلو، در بخش بهترین فیلم، «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو، «قفس داخلی» ساخته لئوناردو دی کوستانزو، «انیو» به کارگردانی ، «از کوره در رفتن» ساخته گابریله مینتی و «پادشاه خنده» ساخته ماریو مارتونه نامزد شدند.

پائولو سورنتینو برای «دست خدا»، جوزپه تورناتوره برای «انیو»، گابریله مینتی برای «از کوره در رفتن»، ماریو مارتونه برای «پادشاه خنده» و لئوناردو دی کوستانزو برای «قفس داخلی» نیز نامزدهای بهترین کارگردانی این دوره جوایز دیوید دی دوناتلو را تشکیل دادند.

در بخش بهترین غیرایتالیایی این دوره نیز، فیلم های «بلفاست» کنت برانا، «بالا رو نگاه نکن» آدام مک کی، «ماشین من را بران» ریوسوکی هاماگوچی، «تلماسه» دنی ویلنوو و «قدرت سگ» جین کمپیون نامزد شدند.

فلیپو اسکاتی در «دست خدا»، تونی سرویلو در «پادشاه خنده»، الیو جرمانو در «آمریکای لاتین»، سیلویو اورلاندو در «قفس داخلی» و فرانس روگوفسکی در «از کوره در رفتن» نیز نامزدهای بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شدند.

در بخش بازیگران نقش اول زن نیز، سوامی روتولو در «کیارا»، میریام لئونه در «دیابولیک»، آئورورا جیووینازو در «از کوره در رفتن»، رزا پالاسیانو در «جیولیا» و ماریا نازیونال در «پادشاه خنده» نامزد شدند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است