پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در خاک کانادا آرام گرفت

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، مراسم تدفین موقت و امانی و یادبود زنده‌یاد استاد محمدعلی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم، فردوسی‌شناس، مولف، شاعر، حقوق‌دان و سفرنامه‌نویس شنبه ۳۰ آوریل مصادف با ۱۰ اردیبهشت ماه در تورنتوی کانادا برگزار شد.

بر این اساس پیکر این استاد ادبیات در میان جمع محدودی از خانواده و دوستان او در کشور کانادا به خاک سپرده شد. در مراسم بزرگداشت او ویدیویی از شعرخوانی و صحبت‌های این ادیب پخش شد و همچنین شیرین بیانی تاریخ‌نگار، پژوهشگر و همسر زنده‌یاد اسلامی ندوشن و اصغر دادبه نویسنده، پژوهشگر برای حاضران طی پیام صوتی از ویژگی‌های اخلاقی این استاد گفتند.

محمدعلی اسلامی ندوشن ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

اسلامی ندوشن سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثارش به‌ صورت کتاب در بیش از ۵۰ جلد در زمینه‌های گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.

برخی از مهم‌ترین آثار او عبارتند از «ماجرای‌ پایان‌ناپذیر حافظ»، «چهار سخنگوی‌ وجدان‌ ایران»، «تامل‌ در حافظ»، «زندگی‌ و مرگ‌ پهلوانان‌ در شاهنامه»، «داستان‌ داستان‌ها»، «سرو سایه‌فکن»، «ایران‌ و جهان‌ از نگاه‌ شاهنامه»، «نامه‌ نامور»، «ایران را از یاد نبریم»، «به‌ دنبال‌ سایه ‌همای»، «ذکر مناقب‌ حقوق‌ بشر در جهان‌ سوم»، «سخن‌ها را بشنویم»، «ایران‌ و تنهاییش»، «ایران‌ چه‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ دارد؟»، «مرزهای‌ ناپیدا»، «شور زندگی‌ (وان گوگ)»، «روزها (سرگذشت – در چهار جلد)»، «باغ سبز عشق»، «ابر زمانه‌ و ابر زلف»، «افسانه افسون»، «دیدن‌ دگرآموز»، «شنیدن‌ دگرآموز»، «جام‌ جهان‌بین» و «آواها و ایماها».

انتهای پیام/