دی‌کاپریو مردم برزیل را به شرکت در انتخابات تشویق کرد/ کنایه بولسونارو به آقای بازیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲

دی‌کاپریو مردم برزیل را به شرکت در انتخابات تشویق کرد/ کنایه بولسونارو به آقای بازیگر

لئوناردو دی‌کاپریو و ژائیر بولسونارو رییس‌جمهوری برزیل سر مساله آمازون در توییتر به جر و بحث پرداختند.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، درخواست لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر و فعال محیط‌ زیست آمریکایی از جوانان برزیل، برای شرکت در انتخابات سال جاری با واکنش و حمله ژائیر بولسونارو رییس‌جمهوری برزیل مواجه شده است.

دی کاپریو روز پنجشنبه ۲۸ آوریل در حساب توییتر خود نوشت: برزیل خانه آمازون و سایر اکوسیستم‌های حیاتی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

او افزود: آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد برای همه ما اهمیت دارد و رای دادن جوانان کلید تغییر برای یک سیاره سالم است.

بولسونارو که سیاست‌های خاصش در دوران ریاست جمهوری‌اش از جمله کاهش حفاظت از محیط زیست بسیار معروف است با کنایه پاسخ دی‌کاپریو را داد.

این رهبر راست افراطی که در سال ۲۰۱۹ در برزیل به قدرت رسید، در توییتی در پاسخ نوشت: لئو از حمایت شما متشکرم! این واقعا مهم است که همه برزیلی‌ها در انتخابات آینده رای دهند.

او نوشت: مردم ما تصمیم خواهند گرفت که آیا می‌خواهند حاکمیت ما در آمازون را حفظ کنند یا این منطقه توسط کلاهبردارانی که در خدمت منافع خاص خارجی‌ها هستند، اداره شود.

بولسونارو به دلیل سیاست‌های زیست‌محیطی دولتش همواره با انتقاد گسترده‌ فعالان محیط زیست مواجه بوده و متهم است که اجازه داده تا جنگل‌زدایی در منطقه تسریع شود.

لئوناردو دی کاپریو هم یکی از بزرگترین فعالان محیط زیست برای حفاظت بیشتر از جنگل‌های بارانی آمازون است. او در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵ میلیون دلار برای حفاظت از این منطقه اهدا کرد.

حافظان محیط زیست بولسونارو و دولتش را متهم می‌کنند که چشمانش را روی پاکسازی زمین در آمازون توسط کشاورزان و چوب‌ برها بسته است. جنگل‌های آمازون بزرگترین جنگل بارانی جهان است.

علمکرد هیات حاکمه برزیل موجب تضعیف حفاظت از محیط زیست در جنگل‌های آمازون شده است و دولت استدلال می‌کند که باید از این منطقه برای کاهش فقر بهره‌برداری شود.

این اولین باری نیست که ژایر بولسونارو به لئوناردو دی کاپریو حمله می‌کند و پیشتر هم چنین مسئله‌ای اتفاق افتاده بود.

در سال ۲۰۱۹ بولسونارو، دی کاپریو را متهم کرد که پول می‌دهد تا آمازون به آتش کشیده شود.

رییس جمهوری برزیل برای این حرفش هیچ مدرکی ارائه نکرد، اما وی سابقه متهم کردن سازمان‌های غیردولتی منتقد سیاست‌هایش را دارد و آنها را متهم کرده بود که موجب آتش‌سوزی سال ۲۰۱۹ در این جنگل‌های بارانی شده‌اند.

جنگل‌های بارانی عظیم برزیل مقادیر زیادی از گازهای گلخانه‌ای را از جو زمین جذب می‌کنند و به عنوان یک «سینک کربن» شناخته می‌شوند.

هر چه درختان بیشتری در این جنگل قطع شود، جنگل کمتر می‌تواند گازهای گلخانه‌ای جذب کند.

بر اساس داده‌های ماهواره‌ای تعداد درختان قطع شده در آمازون برزیل در ژانویه امسال بسیار بیشتر از جنگل زدایی در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

منطقه تخریب شده در آمازون پنج برابر بزرگتر از سال ۲۰۲۱ بوده که براساس آمار ثبت شده این بزرگترین تخریب از زمان شروع ثبت گزارش‌ها از سال ۲۰۱۵ است.

سال گذشته، دی‌کاپریو به ده‌ها چهره مشهور پیوست تا از جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا بخواهد در میان جنگل‌زدایی فزاینده در آمازون، هیچ قرارداد زیست‌محیطی با برزیل امضا نکند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است