نادر طالب‌زاده شهید شد/ در آینده شاهد طالب‌زاده‌های بسیار در فرهنگ و هنر خواهیم بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
حمید جوادی در گفتگو با صبا:

نادر طالب‌زاده شهید شد/ در آینده شاهد طالب‌زاده‌های بسیار در فرهنگ و هنر خواهیم بود

حمید جوادی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «عصر» و شاگرد زنده‌یاد نادر طالب‌زاده درباره تاثیرات این هنرمند در حوزه فرهنگ، هنر و بین الملل گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نادر طالب‌زاده مستندساز، پژوهشگر، مجری، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ پس از تحمل سال‌ها بیماری در بیمارستان تخصصی خاتم الانبیاء (ص) درگذشت.

طالب‌زاده به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بدن درحالی از دنیا رفت که در طول ماه‌های اخیر بارها برای عمل جراحی و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان بستری شده بود و آخرین بار ۸ بهمن ۱۴۰۰ از بیمارستان مرخص شد و روند درمان او در منزل ادامه داشت.

این پژوهشگر سال ۱۳۸۴ فیلم سینمایی «مسیح» و در سال ۱۳۸۷ مجموعه نمایشی ۱۳ قسمتی «بشارت منجی» را ساخت که از شاخص‌ترین آثار او در حوزه سینما و تلویزیون است. اجرای برنامه تحلیلی «عصر» به تهیه کنندگی حمید جوادی جزو آخرین فعالیت‌های رسانه‌ای این هنرمند فقید بود که از شبکه افق سیما پخش می‌شد.

حمید جوادی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «عصر» و شاگرد زنده‌یاد نادر طالب‌زاده در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: نادر طالب‌‌زاده استاد، پدر و راهنمای من بود. بالغ بر ۲۵ سال شاگرد او بودم و در تمام این سال‌ها از زندگی و رفتارش آموختم. معتقدم یک نیروی انقلابی و خدایی را از دست دادیم. تفکر او کاملا برای فعالیت در راه اسلام بود و در این مسیر جریان‌ها و انسان‌های فعال در این زمینه را هدایت می‌کرد تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه زنده‌یاد طالب‌زاده از تاثیرگذاران در شکل گیری جشنواره فیلم عمار و شبکه افق سیما بود، بیان کرد: از شاگردان استاد، من در حوزه سینما و تلویزیون، عوامل برنامه «ثریا» و کسانی هستند که در جشنواره فیلم عمار رشد کرده‌اند. تعداد زیادی از نیروهای تربیت یافته زیر نظر او هنوز دیده نشده‌اند و در آینده شاهد طالب‌زاده‌های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود.

جوادی ادامه داد: خط مشی زنده‌یاد نادر طالب‌زاده، خط مشی شهید سید مرتضی آوینی است که خط مشی این شهید هم از بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل سرچشمه گرفته است و این جریان و نسل‌ها در ادامه هم راه و مسیر انقلاب اسلامی را در تمام این‌ سال‌ها مستحکم‌ و ریشه‌دارتر می‌کنند.

وی با اشاره به سال‌ها مبارزه طالب‌زاده علیه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نادر طالب‌زاده سال‌ها در حوزه مسائل بین الملل و مقاومت تلاش کرد و در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاد و در آخر هم در روز قدس به دیدار الله پیوست. معتقد هستم که نادر طالب‌زاده شهید است؛ مگر همیشه باید مقابل گلوله و تانک قرار گرفت تا شهید شد، نادر طالب‌زاده‌ سال‌ها جانباز بود، شیمیایی بود، ترور شد ولی تا آخرین لحظه با وجود ۶۹ سال سن پای آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی ایستاد.

شاگرد نادر طالب‌زاده بیان کرد: استاد یک روز قبل از اینکه هوشیاری خود را از دست بدهد، در آخرین جملاتی که گفتند به من نوید داد که مردم آمریکا و اروپا بیدار شده اند و دشمنان اسلام باید از نیروهای بیدار شده حزب الله در جای جای دنیا بترسند. سلاح اصلی ما نیروهای انسانی‌ای هستند که در تمام دنیا به فعالیت برای انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارند.

جوادی در پایان درباره مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد نادر طالب‌زاده گفت: مراسم تشییع فردا صبح یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما در خیابان ولیعصر (عج) آغاز می‌شود و در ادامه پیکر ایشان در بهشت زهرا تهران در جوار مزار شهید سید مرتضی آوینی، شهید منصور ستاری و سرداران مدافع حرم به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است