حدادعادل: سال‌ها با اسم مستعار «مکتب‌دار» برای «گل آقا» سوژه می‌فرستادم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۶
نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طنزپردازان؛

حدادعادل: سال‌ها با اسم مستعار «مکتب‌دار» برای «گل آقا» سوژه می‌فرستادم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که ماندگاری شخصیت مرحوم کیومرث صابری فومنی به عنوان یک طنز پرداز اجتماعی به دلیل توجه به دغدغه های مردم از دریچه طنز فاخر بود.
به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در نشست صمیمی با طنزپردازان که عصر روز گذشته جمعه ۹ اردیبهشت ماه به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ در باغ زیبا برگزار شد، گفت: زنده یاد ‌کیومرث صابری فومنی مشهور به «گل آقا» یک طنزپرداز اجتماعی بود که برای پاسخ و توجه به دغدغه های مردم طنز فاخر می نوشت و ماندگاری این هنرمند هم به واسطه همین امر است.
او خاطرنشان کرد: امیدواریم که فضای مناسب تری برای پرداخت متفاوت به مقوله طنز فاخر در جامعه فراهم شود و ما هم در وزارت فرهنگ آماده هرگونه کمک و همکاری
در این زمینه هستیم.

لزوم برگزاری جایزه طنزی به نام «گل آقا»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: پیشنهادی مطرح شده است تا جایزه و جشنواره ای طنز با عنوان «گل آقا» برگزار شود که این اتفاق هم به نوعی بزرگداشت هنرمند بزرگ و فقید صابری فومنی محسوب می‌شود و هم برای رشد و توسعه طنز در فضای رسانه ای کشور اهمیت دارد. برگزاری این رویداد فرهنگی اتفاق خوبی است که می تواند زمینه ای برای بروز استعدادها در این حوزه باشد.

غلامعلی حدادعادل رییس بنیاد سعدی که در این نشست حضور داشت طی سخنانی با بیان خاطراتی از دوران چاپ و انتشار هفته نامه «گل آقا» بیان کرد: پس از حدود ۲۰ سال از فوت این طنزپرداز حرف های زیادی درباره مشی و شیوه فعالیت حرفه ای «گل آقا» وجود دارد که نیازمند بازگویی است.

او ادامه داد: در زمان انتشار مجله «گل آقا» بنده سال‌ها با اسم مستعار «مکتب‌دار» برای مرحوم صابری فومنی سوژه ارسال می کردم و هیچکس از هویت «مکتب دار» خبر نداشت.
حدادعادل در پایان با اشاره به نامه نگاری های شخصی که در قالب مکتوب طنز با مرحوم کیومرث صابری فومنی داشته است به خوانش یکی از این نامه ها پرداخت.
همچنین در ادامه این نشست حجت‌الاسلام دعایی مسئول موسسه اطلاعات نیز به ذکر خاطراتی از شروع همکاری «گل آقا» با روزنامه اطلاعات در دهه ۶۰ پرداخت. او از «گل آقا» به عنوان یکی از شاخص ترین طنزپردازان معاصر کشور یاد کرد که طنز فخیم او باعث اصلاح برخی کاستی ها در آن زمان می شد.
سخنرانی و شعرخوانی طنزپردازان از دیگر بخش های اصلی نشست صمیمی طنزپردازان با وزیر فرهنگ بود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است