تاریخچه ورود تئاتر به ایران موضوع نمایش جدیدم است/ تمرین از نیمه اردیبهشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۱
رحمت امینی در گفتگو با صبا:

تاریخچه ورود تئاتر به ایران موضوع نمایش جدیدم است/ تمرین از نیمه اردیبهشت

رحمت امینی قصد دارد به زودی تمرین های نمایش جدیدش را شروع کند.

رحمت امینی کارگردان و نویسنده تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا اظهار کرد: هم اکنون در تدارک روی صحنه بردن نمایشی طنز هستم. این کار اثری کمدی – کلاسیک خواهد بود که در آن به نوعی تاریخچه ورود تئاتر به کشورمان مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، این کار قرار است مهر یا آبان روی صحنه رود.

کارگردان نمایش «آوازخوان طاس» افزود: طبق مذاکراتی که انجام شده احتمالاً این نمایش در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت. متن این کار بر گرفته از کتاب «تیاتر کمدی و عروس ایرانی» نوشته کارلو گولدونی است. این نمایشنامه خارجی توسط علی شمس ترجمه شده است. تمرین این کار از نیمه دوم اردیبهشت ما آغاز خواهد شد.

این نویسنده درباره فعالیت در زمینه نگارش نمایشنامه نیز توضیح داد: مدتی است موفق به نوشتن نمایشنامه‌ای نشده‌ام زیرا کارهای اجرایی تمرکز برای انجام چنین کاری را از من گرفته است. آخرین کاری که من روی صحنه بردم «استاد نوروز پینه دور» نام داشت که سال ۹۸ در تئاترشهر روی صحنه رفت.

وی در پاسخ به این که آیا تلاش کرده کاری را در خارج از کشور روی صحنه برد، گفت: سال ۹۸ که به فرانسه رفتم مذاکراتی انجام شده تا کاری با نام «آوازخوان طاس» را به صورت مشترک با فرانسویان انجام دهیم که متاسفانه با بیماری کرونا همزمان شد. امیدوارم با بهتر شدن شرایط بتوان این نمایشنامه دو زبانه فارسی – فرانسوی را روی صحنه برم.

امینی در پایان اعلام کرد: در کنار تئاتر همچنان به امر تدریس در دانشگاه نیز مشغول هستم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است