«هناس» و «علف زار» مجوز اکران گرفتند

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «علف زار» به تهیه کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی و «هناس» به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی حسین دارابی موافقت کرد.

«هِناس» در ژانر درام اجتماعی، روایتی آزاد از زندگی شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای است که حدود ۱۰ سال پیش، همسرش در یک ترور شهری توسط دشمنان در مقابل چشمان خانواده به شهادت رسید.

مریلا زارعی در این فیلم پرتره شهره پیرانی و بهروز شعیبی پرتره داریوش رضایی‌نژاد را زندگی می‌کنند. وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) با هنرمندی سیاوش طهمورث دیگر بازیگران «هناس» هستند.

 فیلم «علفزار» که مضمونی اجتماعی دارد و فیلمنامه آن بر اساس داستان‌های واقعی نوشته شده است، از آبان ماه سال گذشته در انتظار دریافت پروانه ساخت بود که پس از گذشت ۷ ماه در اردیبهشت ماه سال قبل موفق به دریافت آن شد و از اوایل مردادماه فیلمبرداری خود را آغاز کرد. این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت ولی برای اکران نوروز 1401 با مشکل رو به رو شد.

پژمان جمشیدی در نقشی متفاوت اولین بازیگری است که جلوی دوربین این فیلم رفته است.

انتهای پیام/