نام و یاد نادر طالب‌زاده در تاریخ فرهنگ و هنر ماندگار است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
پیام ابراهیم رییسی در پی درگذشت نادر طالب‌‌زاده؛

نام و یاد نادر طالب‌زاده در تاریخ فرهنگ و هنر ماندگار است

رییس جمهوری با بیان اینکه درگذشت زنده‌یاد نادر طالب‌زاده دل اصحاب فرهنگ و هنر را جریحه‌دار و اهالی هنر متعهد را داغدار کرد، در پیامی این واقعه را به خانواده، جامعه هنری و شاگردان او تسلیت گفت.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، نادر طالب زاده مجری، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون از تاریخ ۱۸ دی تا ۸ بهمن ۱۴۰۰ به دلیل مشکل قلبی در بیمارستان بستری بود و با بهبود شرایط جسمانی به خانه منتقل شد تا روند درمان در منزل ادامه پیدا کند. باردیگر با تشدید بیماری و شرایط نامساعد جسمانی از تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به بیمارستان تخصصی خاتم الانبیاء (ص) تهران منتقل شد و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان بود که شب گذشته جمعه ۹ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۹ درگذشت.

سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران در پیامی درگذشت نادر طالب‌زاده راتسلیت گفت.

متن پیام رییس جمهور به شرح زیر است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم، انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند انقلابی و فرهیخته، چهره موثر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، زنده‌یاد نادر طالب زاده، دل اصحاب فرهنگ و هنر را جریحه دار ساخت و اهالی هنر متعهد را داغدار کرد.

این جهادگر جبهه جنگ نرم در مستندسازی، مجری گری، کارگردانی و برنامه‌سازی، آثار درخشانی از خود به جا گذاشت و در کسوت یک فعال رسانه‌ای و همچنین مدیر فرهنگی و کارشناس مسائل بین‌المللی، افق‌های تازه ای از آگاهی بخشی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را گشود.

افزون بر این‌ها، این همرزم و یار شهید آوینی با فعالیت‌های آموزشی متعدد، همواره در سنگر مقاومت و استقامت پاسدار بی‌چشمداشت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و ارزش‌های متعالی فرهنگ و هویت ملی بود و نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.

اینجانب درگذشت این هنرمند و فعال فرهنگی جبهه انقلاب را به خانواده محترم، جامعه هنری و شاگردان آن فقید تسلیت می‌گویم و در این ایام پرفیض برای ایشان علو درجات و همجواری با شهید آوینی و دیگر شهدای گرانقدر هنرمند و برای بازماندگان صبر و سلامتی از خداوند سبحان مسالت دارم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

سید ابراهیم رییسی
رییس جمهوری اسلامی ایران»

نادر طالب‌زاده پس از مدتی تحمل بیماری و نارسایی قلبی جمعه ۹ اردیبهشت درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این پژوهشگر و مستندساز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح برگزار و پیکر او در جوار مزار شهید آوینی به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000