«نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» در حال بازنویسی است/ تولید مشترک با ایتالیایی‌ها

صالح دلدم کارگردان و نویسنده سینما که به تازگی پروانه ساخت فیلمنامه «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» را دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید این فیلم سینمایی توضیح داد: اولین برنامه برای تولید فیلم سینمایی «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» بازنویسی نهایی فیلمنامه است که من به تازگی آغاز کرده‌ام. باتوجه به اینکه این پروژه محصول مشترک با کشور ایتالیا و کمپانی فیلمور میلان است و قرار است در سینماهای جهان علاوه بر جشنواره‌های بین المللی اکران شود، نیاز است که به زبان سینمای جهان نزدیک‌تر شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عمده فیلم و سریال‌هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شوند، شکست می‌خورند و نمی‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. اولویت ساخت اثر برای این نسل شناخت نیازهای آنها و تمرکز برای رسیدن به ادبیات مشترک جهانی و البته نزدیک به نیازهای نسل امروز است که باتوجه به این مسائل، اولویت اول خود را بازنویسی و رسیدن به این سطح از فیلمنامه قرار داده‌ام.

دلدم با اشاره به اینکه طرف ایتالیایی، فیلمنامه را خوانده و نظرات خود را ارسال کرده است، عنوان کرد: کمپانی فیلمور میلان باتوجه به توافق‌های انجام شده قرار است هزینه‌های اکران فیلم در سینماها و پلتفرم‌های اروپایی به همراه بخشی از هزینه‌های فنی تولید را برعهده بگیرد.

وی افزود: من به عنوان کارگردان و نویسنده به همراه محسن محسنی نسب تهیه کننده فیلم سینمایی «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی»، بخش دیگری از هزینه‌های تولید این فیلم سینمایی را به عنوان سرمایه‌گذار برعهده گرفته‌ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» با بیان این نکته که تمام لوکیشن های این فیلم سینمایی باتوجه به قیمت و نوسانات ارز و دلار در ایران است، عنوان کرد: تمامی بازیگران این فیلم سینمایی ایرانی هستند و قصد داریم یک دیپلماسی فرهنگی در دل داستان ایجاد کنیم و هدف آن پیوند فرهنگی بین کودکان و نوجوانان ایران و ایتالیا در شرایط کرونا است و از سینمای کلاسیک کودک و نوجوان جهانی هم در متن «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» بهره برده‌ایم.

دلدم درباره زمان شروع تصویربرداری گفت: پیش بینی کرده‌ام که بازنویسی فیلمنامه تا پایان اردیبهشت نهایی شود و از اوایل خرداد 1401 وارد پیش تولید شویم تا لیست عوامل و بازیگران «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» را مشخص کنیم. در انتخاب بازیگرها هم قصد داریم از چند هنرپیشه چهره به همراه بازیگران بین 5 تا 7 سال استفاده کنیم.

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «منشی مخصوص من» در پایان درباره حضور تازه‌ترین اثر سینمایی اش در جشنواره‌های داخلی و خارجی تصریح کرد: اولویت ما آماده کردن «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» برای جشنواره فیلم جیفونی بزرگترین و معتبرترین جشنواره فیلم و رویداد سینمایی کودکان و نوجوانان جهان است و اگر تولید فیلم برای حضور در این جشنواره به اتمام نرسد، اولویت دوم ما اکران در جشنواره فیلم ونیز است. در صورت نرسیدن به این دو جشنواره، جشنواره فلیم فجر شاهد اولین اکران این فیلم حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/