کنسرت دزفول لغو نشده است/ مردم شهرهای مختلف از فضای فرهنگی مناسب محرومند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴
وحید تاج در گفتگو با صبا:

کنسرت دزفول لغو نشده است/ مردم شهرهای مختلف از فضای فرهنگی مناسب محرومند

وحید تاج خواننده موسیقی دستگاهی که به تازگی در پی شرایط نامساعد سالن برگزاری کنسرت در شهر دزفول اعتراض کرده بود، درباره دلایل این اعتراض و شرایط برگزاری کنسرت‌های پیش‌روی خود توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، وحید تاج خواننده موسیقی سنتی و ایرانی شب هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ با انتشار یک یادداشت در پست اینستاگرامی به شرایط نامشخص برگزاری کنسرت در شهر دزفول، زادگاه خود، اعتراض کرد و به وضعیت نامناسب سالن‌های برگزاری مراسم‌های فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف واکنش داد.

متن یادداشت وحید تاج به این شرح است: «درود به همه عزیزان/ جهت اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری کنسرت در شهر دزفول

بعد از مدت‌ها تلاش برای برگزاری کنسرت در زادگاهم دزفول دوازدهم تا شانزدهم اردیبهشت آنهم بعد از گذشت ۳ سال، با وجود گرفتن تمام مجوزها، با نهایت تاسف، ظاهرا تنها سالن موجه این شهر (مجتمع فرهنگی) قابل استفاده نیست و شرایط لازم برای اجرای کنسرت را ندارد.

با رایزنی، سالن دیگری که مربوط به اداره آموزش و پرورش است را برای اجرای کنسرت درنظر گرفتیم و هماهنگی لازم انجام شد، اما با کمال تاسف اکنون مسئول مربوطه تماس گرفتند و می‌گویند اجازه ورود ساز به سالن آموزش و پرورش و اجرای کنسرت وجود ندارد.

متاسفانه هیچ سالنِ دیگری برای اجرای کنسرت در این شهر وجود ندارد. با همه این اوصاف با تمام وجود تلاش خود را خواهیم کرد تا این کنسرت برای مردم شریف و هنر دوست دزفول در بهترین شرایط برگزار شود.»

وحید تاج با بیان اینکه هیچ کنسرتی از او لغو نشده و به راحتی مجوزهای برگزاری کنسرت برای او صادر شده است، در گفتگو با خبرنگار صبا درباره محتوای یادداشت و دلیل اعتراض خود گفت: بالغ بر یک ماه پیش برای برگزاری کنسرت در زادگاهم دزفول اقدام کردم و خوشبختانه خیلی سریع و به موقع هم صادر شد. شهر دزفول یک سالن مجتمع فرهنگی سینمایی دارد که البته بسیار سالن شکیل و مناسبی است و سال‌ها در آن‌جا کنسرت اجرا کرده‌ام،  اما امسال بعد از ۲-۳ سال گذشته که شرایط برگزاری کنسرت وجود نداشت، این سالن به هر دلیلی که می‌تواند نبود بودجه، رسیدگی نکردن و… حداقل برای کنسرت‌های پیش‌روی من که ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در دزفول برگزار می‌شود، قابل استفاده نیست.

وی با ذکر این نکته که نگهداری از سالن‌ها بسیار سخت است و به بودجه و سرمایه نیاز دارد، بیان کرد: زمانی که سالی یک‌بار در شهرهای دور افتاده از مرکز کشور و پایتخت، کنسرت برگزار نمی‌شود و مردم شهرهای مختلف محروم از این فضای فرهنگی و هنری هستند، یا از داشتن یک سالن مناسب برای اجرای چنین برنامه‌هایی هم محروم اند و یا سالن‌ به دلیل استفاده نکردن و نگهداری نامناسب از کارآیی خود می‌افتد.

تاج با اشاره به وضعیت تالار وحدت که در قلب پایتخت قرار دارد، بیان کرد: به خاطر دارم چند ماه پیش برای اجرای یک مراسم به تالار وحدت رفته بودیم، زمانی که وارد سالن شدیم کل سالن را خاک برداشته بود و در واقع تالار وحدت تهران غیرقابل استفاده بود که شخص من شاهد بودم برای آماده سازی سالن افراد زیادی یک نصف روز کارهای فنی و خدماتی سالن را برای بهره داری انجام  دادند تا توانستیم در این سالن اجرای زنده داشته باشیم؛ حالا شما تصور کنید یک تالار در یک شهرستان که سالی یک بار هم کسی در آ‌نجا کنسرت برگزار نمی‌کند چه شرایطی را از لحاظ فنی و شرایط برگزاری دارد و همه این نکته‌ها به بودجه نیاز دارد تا به سالن‌ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های خنک کننده و برودت‌ هوای این سالن خراب شده بود و باتوجه به گرمای شدید دزفول و بودجه سنگین تعمیر دستگاه‌های تهویه هوا در این سالن، قرار بر این شد که کنسرت در یکی از سالن‌های آموزش و پرورش اجرا شود و ابتدا با موافقت مسئولان این مجموعه همراه بودیم و در ادامه اعلام کردند که امکان برگزاری کنسرت در این سالن وجود ندارد.

خواننده آلبوم «سپند دل» با بیان اینکه متاسفانه مسئولان منتظر هستند تا هنرمند و یا مردم به یک مساله‌ای اعتراض کنند و بعد به انجام وظیفه خود اقدام کنند، گفت: بعد از انتشار پست اینستاگرامی من مسئولان دزفول به این فکر افتادند که برای رفاه حال مردم دزفول باید اقدام کنند و یک سالن مناسب با تهویه سالم که درخور شان مردم در فصل گرم سال است و استانداردهای حداقل را داشته باشد، مهیا کنند.

تاج در پایان به اجرای قطعه‌هایی از آلبوم «پرواز و آواز» و تعدادی موسیقی فولک در کنسرت‌های دزفول اشاره کرد و گفت: در کنسرت‌هایی که ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت اجرا می‌شوند، قطعه‌هایی از آلبوم «پرواز و آواز» را که در  سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر جایزه «باربد» را کسب کرد، اجرا می‌کنم و علاوه بر موسیقی سنتی بنابر سابق قطعه‌ها و تصنیف‌های محلی و فولکلور خودم را می‌خوانم.

وحید تاج قبل از اجرای تور کنسرت دزفول، جمعه ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰:۴۵ در بوستان آب و آتش تهران به صورت رایگان به اجرای موسیقی سنتی با رهبری ارکستر علی‌اکبر قربانی برای مردم می‌پردازد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است