مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرو حکم رییس جمهوری در تعیین اعضای هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی را به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب کرد.

متن حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

«باسمه تعالی

جناب آقای مهدی رمضانی

نظر به شایستگی و سوابق مرتبط جنابعالی و پیرو حکم شماره ۷۸۸۲ مورخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ رییس محترم جمهوری اسلامی ایران در تعیین اعضای محترم هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، بدین وسیله به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منصوب می‌شوید.

امیدوارم با اتکال به خداوند متعال و تکیه بر دانش و تجارب اندوخته و نیز ظرفیت‌های بی‌بدیل فرهنگی آن نهاد، به طور ویژه مأموریت‌های ذیل را در دستور کار قرار دهید:

۱- سازماندهی مجدد نهاد بر مبنای به روز آوری قانون اداره‌ آن به عنوان امری مستمر؛

۲- تدوین و اجرای برنامه‌ٔ آینده نگرانه و دانش‌بنیان برای اداره‌ٔ بهینه‌ٔ مجموعه ظرفیت‌ها و فعالیت‌های نهاد؛

۳- تدوین برنامه و بودجه‌ٔ منظم و منسجم برای نهاد بر اساس سیاست‌های کلان مصوب هیأت امنا؛

۴- تدبیر ویژه به خصوص در زمینه‌ٔ اداره‌ اقتصادی و تامین منابع مالی پایدار برای آن‌ها؛

۵- اصلاح ساختار تشکیلاتی نهاد خصوصا ایجاد «اندیشکده کتاب و مطالعه» برای بهره‌مندی مستمر از مطالعات روزآمد در زمینه‌ فعالیت‌های نهاد و نیز بهره‌مندی نظام‌مند از سامانه‌ٔ اطلاعاتی نهاد به عنوان یک دارایی ویژه و قابل درآمدزایی.

مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف دولت مردمی در ظلّ توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از خداوند منان خواستارم.

محمد مهدی اسماعیلی»

مهدی رمضانی متولد ۱۳۶۲، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی‌ارشد اندیشه سیاسی در اسلام از دانشگاه آزاد اسلامی است.

رمضانی تا پیش از این سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود که از سوابق اجرایی او می‌توان به  معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های فرهنگی شهر تهران، عضو کارگروه کتاب و نشر مشاوران جوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو و نایب رییس هیات مدیره مؤسسه نشر شهر، عضو کارگروه کتاب شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری و عضو شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

انتهای پیام/