جای خالی مهرداد عشقیان پُر نمی‌شود/ تا آخرین روزهای زندگی به رادیو وفادار بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۳
محسن جواهری در گفتگو با صبا:

جای خالی مهرداد عشقیان پُر نمی‌شود/ تا آخرین روزهای زندگی به رادیو وفادار بود

محسن جواهری از تهیه‌کنندگان شناخته شده رادیو نمایش، درگذشت زنده‌یاد مهرداد عشقیان را فقدان غیرقابل جایگزین توصیف کرد.

محسن جواهری تهیه کننده رادیو نمایش در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره درگذشت همکار قدیمی خود مهرداد عشقیان گفت: درحالی‌که رادیو نمایش به روزهای خوش بازمی‌گردد و تولید آثار نمایشی آغاز شده است، متاسفانه ما باید در غم از دست دادن یک دوست و همکار با دانش و هنرمند باشیم.

وی با تاکید براینکه عشقیان بسیار انسان ساده و ساکتی بود، ادامه داد: او در عین سکوت کارهای مهم و بسیار خوبی انجام می‌داد. او فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه تهران داشت و معلم بازنشسته هم بود. مجموع این دو، روحیه‌ خاصی در ایشان بوجود می‌آورد که به دور از هیاهو مشغول کار مستمر و عاشقانه باشد.

این تهیه‌کننده بیان کرد: من با زنده یاد عشقیان از سال ۷۴ که همکاری‌اش با مرکز هنرهای نمایشی رادیو را آغاز کرد دوست و همراه بودم و می‌توانم بگویم اجراها و تولیدات خوبش همواره در ذهنم می‌ماند؛ فقدان افرادی مانند او غیرقابل جبران است. شاید بد نباشد اشاره کنم که اواخر در زمینه دوبله هم فعالیت داشت.

جواهری از نمایش‌های رادیویی «هملت» و «شاه‌لیر» به‌عنوان دو اثری یاد کرد که به کارگردانی مهرداد عشقیان تولید شد و مورد توجه شنوندگان رادیو قرار گرفته بود.

او در ادامه گفت: چندسال قبل نمایش «فتح خون» به کارگردانی عمار خطی را برای روزهای تاسوعا و عاشورا کار کردیم که آقای عشقیان آنجا بازی داشت و آن نمایش هم توسط مخاطبان زیادی شنیده شد.

تهیه‌کننده برنامه «دیالوگ» در پایان به کتاب‌های صوتی منتشر شده توسط عشقیان اشاره کرد و نمونه‌هایی مانند «دره‌ها و قله‌ها» و «وقتی مهتاب گم شد» را جزو تولیدهای باکیفیت او دانست.

مهرداد عشقیان ظرف سه سال‌ گذشته از ابتلا به بیماری سرطان رنج برد، ولی به‌رغم گسترش بیماری، همواره به فعالیت‌هایش در رادیو ادامه داد.

بابک  احمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است