مهرداد عشقیان صدای گرم و دلنشینی داشت/ معلم عاشقی که گوینده و بازیگر رادیو شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۸
فریدون محرابی در گفتگو با صبا:

مهرداد عشقیان صدای گرم و دلنشینی داشت/ معلم عاشقی که گوینده و بازیگر رادیو شد

فریدون محرابی بازیگر سینما و تلویزیون و گوینده و برنامه ساز رادیو درباره همکاری و دوستی با زنده‌یاد مهرداد عشقیان گفت.

فریدون محرابی بازیگر سینما و تلویزیون و گوینده و برنامه‌ساز رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره زنده‌یاد مهرداد عشقیان هنرمند عرصه نمایش‌های رادیویی که صبح امروز ۷ اردیبهشت ماه درگذشت، گفت: من از سال‌ ۷۳ به صورت متمرکز در رادیو نمایش فعالیت می‌کنم و کمی بعدتر از فعالیت من در رادیو، مهرداد عشقیان به جمع ما اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه زنده‌یاد عشقیان معلم بازنشسته‌ آموزش و پرورش بود، افزود: مهرداد صدای بسیار خوبی داشت، صدایی خاص و گرم که از نُت‌های بم بسیار بهره برده‌ بود و من خیلی آن صدا را دوست داشتم. شخصیت و رفتار مهرداد مانند صدایش خاص بود و سلوک رفتاری او در صدایش کاملا احساس می‌شد.

بازیگر سریال «آتش در گلستان» درباره شخصیت این هنرمند فقید بیان کرد: مهرداد اهل غیبت، دروغ و اذیت کردن نبود. ویژگی و حرفه معلمی یک شخصیت عمیق و آرام از او ساخته بود و سلوک شخصیتی او و استعدادهایی که داشت، باعث شد با ورودش به رادیو و هنرهای نمایشی چهره‌ای ماندگار و موفق از خود به جا بگذارد.

محرابی با بیان اینکه صدای زنده‌یاد عشقیان در رادیو نمایش مانند صدای استاد منوچهر اسماعیلی گرم و دلنشین بود، درباره یکی از همکاری‌های خود با این هنرمند بیان کرد: سال‌ها پیش یک نمایشی را کارگردانی می‌کردم به نام «نقاشی که عاشق شد و معشوق از او خانه‌ای خواست» که متن آن نوشته نادر ابراهیمی بود و مهرداد عشقیان به همراه میکائیل شهرستانی و شهرزاد عبدحق در آن بازی می‌کردند. آن نمایش به دو زبان فارسی و گیلکی اجرا شد.

وی ادامه داد: منزل مهرداد عشقیان در همسایگی خانه پدری من بود و این مساله باعث شد که ارتباط من و او بیشتر و صمیمی‌تر شود.

محرابی با اشاره به یکی از خاطره‌های مشترکش با زنده‌یاد عشقیان، از ارادت این هنرمند فقید به امام علی (ع) گفت: به خاطر دارم روزی که زنده‌یاد احمد آقالو به دلیل بیماری از دنیا رفت، من و تعدادی از همکارانم مانند گلاب آدینه، آشا محرابی، امیر جوشقانی، شهرام گیل آبادی، مهرخ افضلی به همراه مهرداد عشقیان در خانه او بودیم. فضای غمگین و سکوت طولانی در خانه حاکم بود و زنده‌یاد آقالو نفس‌های آخر خود را به سختی می‌کشید، این سکوت با ذکر «یاعلی» مهرداد عشقیان شکسته شد و بعد از آن احمد آقالو از میان ما پرکشید.

گوینده رادیو نمایش در پایان با اشاره به متنی که امین رهبر برای درگذشت این هنرمند نوشته و قرار است توسط او و چند نفر از گویندگان رادیو نمایش اجرا شود، توضیح داد: من به همراه مهدی نمینی مقدم، سیما خوش چشم، محمد آقامحمدی، حمید یزدانی و مسعود زنوزی راد که همکاران و دوستان زنده‌یاد مهرداد عشقیان هستیم، برای مراسم تشییع و وداع با او صوتی را آماده کردیم که حرف دل من و دیگر همکارانم است و فردا آن را پخش خواهیم کرد.

مراسم تشییع پیکر مهرداد عشقیان نویسنده، بازیگر، گوینده و کارگردان نمایش‌های رادیویی، فردا پنجشنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح از میدان ارگ، ساختمان رادیو نمایش برگزار و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است