مدیر شبکه جام جم درگذشت استاد اسلامی‌‎ندوشن را تسلیت گفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶

مدیر شبکه جام جم درگذشت استاد اسلامی‌‎ندوشن را تسلیت گفت

حسن ملکی مدیر شبکه جام جم در پیامی درگذشت دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را تسلیت گفت.

به گزارش صبا، حسن ملکی مدیر شبکه جام جم در پیامی درگذشت دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را تسلیت گفت؛ اتفاقی که در صداوسیما برای چهره های ملی و فرهنگی کمتر اتفاق می افتد.

متن پیام بدین شرح است: «خبر درگذشت استاد برجسته، ادیب، حقوقدان، نویسنده و شاعر گرانقدر کشورمان دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن موجب تأثر و تألم فراوان گردید. انسان شریفی که عمر و اندوخته علمی و پربار خود را در داخل و خارج کشور صرف آشناسازی همگان و بویژه نسل جوان با بنیادهای فرهنگی و هوّیتی ایران زمین کرد. آثار فاخر و ارزشمند به یادگار مانده­ از این نویسنده و ادیب چیره­ دست چه در حوزه تألیف و چه در زمینه ترجمه، میراثی گرانبها و نشانه­ هایی از سال­ ها عشق و دلدادگی او به هنر، ادبیات، و زبان فارسی است. بدون شک فقدان این چهره ماندگار و فخر عرصه فرهنگ ایران ضایعه­ای بزرگ در سپهر علمی، ادبی و دانشگاهی کشور است. با اندوه و دریغ این غم بزرگ را به خانواده محترم آن استاد فرهیخته و ارجمند و بویژه استاد بزرگوار سرکار خانم دکتر شیرین بیانی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای ایشان غفران الهی و علّو درجات آرزومندم.»
تسلیت گفتن درگذشت یک ادیب بزرگ از سوی یکی از مدیران صداوسیما اتفاقی است که پیش از این یا اتفاق نیفتاده یا کم نظیر بوده است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است