«آنسوی آینه» رفع توقیف شد/ پاسخگوی جوّ ناامنی کیست؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵

«آنسوی آینه» رفع توقیف شد/ پاسخگوی جوّ ناامنی کیست؟

نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی بعد از بازبینی مجدد رفع توقیف شد.

به گزارش خبرنگار صبا، نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی که ظرف روزهای اخیر با دستور توقف از سوی شورای نظارت و ارشیابی اداره کل هنرهای نمایشی مواجه شده بود، امروز سه‌شنبه ساعت ۱۵ برای گروه دوم بازبینی به‌طور ویژه روی صحنه رفت که پس از رایزنی‌های صورت‌گرفته، نمایش رفع توقیف و امکان فروش بلیت فراهم شد.

محمد قدس یکی از دو تهیه‌کننده نمایش این خبر را تایید کرد.

علی سرابی شب گذشته با انتشار پستی اظهار امیدواری کرده بود که به دنبال بازبینی دوباره نمایش و «با تعامل به‌وجودآمده» بین گروه و اداره کل هنرهای نمایشی، مساله به‌وجودآمده رفع شود.

حالا به دنبال ۴۸ ساعت پرتنش بین گروه تئاتری و اداره کل هنرهای نمایشی (انتشار اعتراض‌های مجازی گروه و بیانیه‌نویسی مدیران) به نظر آتش کشمکش فروکش خواهد کرد، اما نکته‌ای که در این میان نباید از نظر دور داشت، آسیبی است که در نتیجه دخالت‌ها و بی‌درایتی‌ها دامان تماشاگران و مخاطبان شریف تئاتر را می‌گیرد و هیچکس پاسخگوی صدمه گیشه تئاتر و جو ناامنی به‌وجودآمده نیست.

به ویژه در شرایطی که اهالی تئاتر ایران تلاش می‌کنند مخاطب رفته از سالن‌ها در پی شیوع ویروس کرونا را بار دیگر به تماشا دعوت کند و در عین حال زمزمه‌هایی مبنی بر حذف اعتبار حمایتی تئاتر به گوش می‌رسد.

نمایش «آنسوی آینه» نوشته فلوریان زلر به کارگردانی علی سرابی تا پیش از مرحله اول توقیف هر شب در تالار وحدت روی صحنه رفت. ریما رامین‌فر، مارال ‌بنی‌آدم، پژمان ‌جمشیدی و علی ‌سرابی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

بابک احمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است