نقش‌‌هایی بازی کرده‌ام شبیه هم نیستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۴
حدیث میرامینی در گفت‌وگو با «صبا»:

نقش‌‌هایی بازی کرده‌ام شبیه هم نیستند

«من همیشه تمام تلاشم را کرده‌ام که کار تکراری انجام ندهم. فکر نمی‌کنم نقش‌‌هایی که تاکنون بازی کرده‌ام شبیه یکدیگر بوده باشند. »

«همه چیز آنجاست» مجموعه اجتماعی، درام و عاشقانه به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است که در سال۹۳ ساخته شد و از شبکه دو سیما روی آنتن رفت. داستان از این قرار است که کارگاه تولیدی خانواده‌ای قدیمی به‌علت ورود کالاهای خارجی به کشور به تعطیلی کشانده می‌شود. مهدی پسر بزرگ خانواده درگیر حل و فصل مشکلات خانواده می‌شود و در ادامه قصه‌‌های فرعی متعددی در داستان پیش می‌آید که برای بیننده جذاب است. در این سریال بازیگران متعددی ازجمله مهرانه مهین‌ترابی، الهام حمیدی، امین زندگانی، محمد عمرانی، جمشید مشایخی، بهناز جعفری، حدیث میرامینی و دیگران ایفای نقش کرده‌اند. هم‌اکنون این سریال از ‌شبکه آی‌فیلم عربی در حال پخش است و به همین بهانه با حدیث میرامینی؛ بازیگر نقش «مهرنوش» به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

نظرتان درباره سریال «همه چیز آنجاست» و بازی در این مجموعه چیست؟

من خودم این سریال را با دقت دیده‌ام، چرا که می‌خواهم بدانم چطور نقشم را ایفا کرده‌ام. همان طور که پیش‌بینی می‌‌کردم این سریال خیلی عامه‌پسند بود و کسانی که سریال‌های خانوادگی را دنبال می‌‌کنند، از این مجموعه هم خوششان آمد و من در کل بازخورد خوبی از این اثر گرفتم.

این سریال از آن‌جا که به معضلات اجتماعی پرداخته بود برای مخاطبان جذاب به نظر می‌رسید. مردم اثر را دوست داشتند و به نظرم به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کردند. کارگردانی آقای شاه‌حسینی هم مزید بر علت شده بود که درنهایت کار آبرومندی ارائه شود.

با شخصیت «مهرنوش» که خودتان نقش آن را ایفا کردید، چقدر احساس نزدیکی داشتید؟

کلاً نقش مهرنوش را خیلی دوست داشتم. تقریباً می‌توانم بگویم که آخرین شخصیت نوجوانی است که من بازی‌‌اش کردم و احتمالاً در آینده باید نقش‌‌های بعد از این سن را بازی کنم. موضوع دیگر این‌که، در قالب این نقش یک سری خط قرمزها را رد کردیم که خیلی برای خودم لذت‌‌بخش بود. گوشه‌ای از واقعیت‌‌های جامعه در نقش مهرنوش به تصویر کشیده شد و باز گذاشتن دست ما برای نشان دادن این واقعیت‌‌ها به مردم، خیلی لذت داشت، به‌خصوص برخی سکانس‌‌های قسمت‌‌های آخر سریال را آقای افخمی خیلی عالی نوشته بودند و به نظرم کلاً در قالب نقش مهرنوش خیلی حرف‌‌ها زده شد.

خود نقش برایتان چه جذابیتی داشت که قبول کردید آن را بازی کنید؟

شخصیت مهرنوش خیلی واقعی و دوپهلو بود. اتفاقاتی که در روند داستان برایش می‌‌افتاد برایم جالب بود و تمام این‌ها باعث شد که نقش را بپذیرم. مهرنوش دختر جسور و آرمان‌گرایی است که نمونه‌هایش را در جامعه کم نداریم و چه‌بسا خودمان هم افرادی را که این شخصیت نماینده آن‌ها بود، در اطرافمان دیده باشیم. او یک دختر نوجوان است که می‌‌خواهد به‌سرعت به آرزوهایش برسد و به همین دلیل کارهایی می‌کند که درست نیست. فکر می‌کند می‌تواند هر کاری را که دوست دارد، انجام دهد و به خواسته‌هایش برسد امّا در روند داستان و درنهایت می‌بینیم که متوجه اشتباهاتش می‌شود.

البته نکته جذاب و جالب این است که مهرنوش اصلاً دختر بدی نیست. او اصلاً شخصیت منفی‌ای ندارد. تمام کارهایی که می‌کند بر اثر سن کم و بی‌‌تجربه‌گی‌اش است. درواقع شخصیت مهرنوش و این نقش به‌طور کلی دوپهلو است و همین نکته خیلی جالب است.

پیام کلی سریال «همه چیز آنجاست» از نظر شما چه بود؟

راستش را بخواهید به نظر من دیگر خیلی وقت است سریالی ساخته نمی‌شود که بخواهد پیامی را منتقل کند. به‌ویژه «همه چیز آنجاست» از چند داستان موازی تشکیل شده است و قصه‌ها به موازات یکدیگر پیش می‌روند. مهدی و معضل اجتماعی کلاه‌برداری، زندگی شخصی خودش، ورشکستگی پدرش، مشکل مهران و خودسری‌‌هایش و… چند کانال متفاوت هستند که به‌صورت موازی با یکدیگر پیش می‌روند. با این وجود، اصولاً آقای افخمی قلم خوبی دارند و درنهایت توانستند انسجام داستان را ایجاد کنند و سریال را به نتیجه برسانند. درواقع جمع و جور کردن سریال‌هایی مانند «همه چیز آنجاست» که در آن‌ها چندین داستان به موازات یکدیگر پیش می‌روند، کار آسانی نیست. امّا آقای افخمی با تجربه و تبحری که دارند این کار را خوب انجام دادند.

بازی در این نقش چه جایگاهی در کارنامه حرفه‌ای‌تان دارد؟

به نظرم «همه چیز آنجاست» کار خیلی خوبی بود. من اتفاقاً سریال زیاد کار کرده‌ام و تقریباً همه سریال‌هایی که در آن‌ها حضور داشته ام، خوب بوده‌‌اند. به‌طور کلی برایم فیلمنامه و کارگردان مهم هستند. براساس این موارد پیشنهادها را قبول می‌کنم و معمولاً هم کارها خوب هستند. نقش مهرنوش هم به نظرم جایگاه خوبی در کارنامه‌ام دارد.

به نظر می‌رسد در قالب شخصیت مهرنوش نقش متفاوتی را ایفا کردید، نظر خودتان چیست؟

من همیشه تمام تلاشم را کرده‌ام که کار تکراری انجام ندهم. فکر نمی‌کنم نقش‌‌هایی که تاکنون بازی کرده‌ام شبیه یکدیگر بوده باشند. البته طبیعی است که بازیگران در نهایت یک انسان هستند و مردم با دیدن آن‌ها یک حس مشترک را دریافت می‌کنند. امّا این‌که نقش‌‌ها با وسواس انتخاب شوند و تکراری نباشند، خیلی مهم است و من هم همیشه سعی کرده‌ام که به این مهم توجه داشته باشم.
شهربانو جمعه‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است